Type A
|
Code |
Competences Specific |
|
Comú |
|
Professionalitzador |
|
Recerca |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
|
Comú |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
|
Comú |
Objectives |
Competences |
1) Analysis and solution of thermal engineering problems. |
|
|
|
2) Learning and correct application of thermoeconomics. |
|
|
|
3) Energy and environmental optimization of thermal processes. |
|
|
|
Topic |
Sub-topic |
1. |
Introduction to industrial energy. |
2. |
Exergy: Concept and balance.
|
3. |
Irreversibility and efficiency.
|
4. |
Thermoeconomic analysis and evaluation. |
5. |
Applications. |
6. |
Design applications of exergy. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours |
Hours outside the classroom |
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
2 |
0 |
2 |
|
Lecture |
|
9 |
18 |
27 |
Problem solving, classroom exercises |
|
1 |
1 |
2 |
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms |
|
10 |
10 |
20 |
Project proposal |
|
4 |
16 |
20 |
|
Personal tuition |
|
4 |
0 |
4 |
|
Objective short-answer tests |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Presentació dels continguts de l'assignatura. |
Lecture |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Problem solving, classroom exercises |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici simple , relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura utilitzant les programas EES i ASPEN |
Project proposal |
Projectes que enfrontin els alumnes, treballant en equip, a problemes oberts que els facin entrenar, entre altres, les seves capacitats d’aprenentatge en cooperació, de lideratge, d’organització, de comunicació i d’enfortiment de les relacions personals. Utilització de EES i ASPEN |
|
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms |
Project proposal |
|
Description |
Asistencia en la resolució de problemes i per la realització del avantprojecte |
|
|
Description |
Weight |
Project proposal |
Prova en grup. Treball, en equip. |
50% |
Others |
Prova final |
50% |
|
Other comments and second exam session |
|
Basic |
, ASPENPLUS, ,
, Engineering Equation Solver (EES), ,
, MOODLE, ,
L.T. Biegler, I.E. Grossmann, A.W. Westerberg, Systematic Methods of Chemical Process Design, Prentice Hall, New Jersey, 1997.
Kotas, T.J., The Exergy Method of Thermal Plant Analysis, Krieger Publishing Company, Melbourne, Florida, 1995 (original Butterworths 19
Bejan, A., Tsatsaronis, G., Moran, M., Thermal Design & Optimization, John Wiley & Sons Inc., New York, 1996.
|
|
Complementary |
|
|
|