DADES IDENTIFICATIVES 2008_09
Assignatura TERMODINÀMICA DE PROCESSOS Codi 205141208
Ensenyament
Enginyeria Ambiental (2006)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa Únic anual
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Enginyeria Mecànica
Enginyeria Química
Coordinador/a
CORONAS SALCEDO, ALBERTO
Adreça electrònica alberto.coronas@urv.cat
dieter.boer@urv.cat
Professors/es
CORONAS SALCEDO, ALBERTO
BOER -, DIETER-THOMAS
Web
Descripció general i informació rellevant Analysis and solution of thermal engineering problems. Learning and correct application of thermoeconomics.- Energy and environmental optimization of thermal processes.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC1 Identificar i enunciar problemes ambientals.
  AC6 Utilitzar eines informàtiques i matemàtiques específiques del camp científic propi.
  AC7 Identificar els consums no sostenibles dels recursos.
  AC8 Identificar fonts de contaminació local, regional i global i avaluar-ne els seus efectes.
  AC9 Conèixer totes les fonts d'energia, especialment les d'origen renovable, saber com es poden utilitzar, transformar i fer-ne ús eficient.
  AC10 Proposar modificacions per reduir la contaminació en origen i d'acord amb criteris de l'enginyeria verda.
  AC12 Redactar informes sobre impacte i temàtiques mediambientals.
  AC14 Conèixer i dissenyar les operacions unitàries.
  Professionalitzador
  AP4 Calcular el cost de les instal•lacions i de la seva operació i manteniment.
  Recerca
  AR3 La realització de recerques bibliogràfiques exhaustives en temes altament especialitzats.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals.
  BC2 Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants.
  BC3 Treballar autònomament amb iniciativa.
  BC4 Resoldre problemes de manera efectiva.
  BC5 Transferibilitat. Aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica.
  BC6 Actuar amb un esperit crític i responsable.
  BC7 Considerar l’ètica i la integritat intel•lectual com a valors essencials a la pràctica professional.
  BC8 Lideratge.
  BC9 Treballar en equip i gestionar equips.
  BC10 Assertivitat. Comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com no expertes.
  BC11 Aprendre a aprendre.
  BC12 Planificació i organització.
  BC13 Sensibilitat pel medi ambient.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC1 Domini de l’expressió i la compressió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau.
  CC2 Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau.
  CC3 Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau.
  CC4 Desenvolupament d’habilitats informacionals.
  CC5 Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional.
  CC6 Desenvolupament de processos d’incorparació al món del treball (compte d’altres i/o empreneduria).

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
To analize and solve thermal engineering problems. AC1
AC6
AC7
AC8
AC9
AC14
AP4
AR3
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
BC8
BC9
BC10
BC11
BC12
BC13
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
To learn and correct application of thermoeconomics. AC6
AC8
AC10
AC12
AP4
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
BC8
BC9
BC10
BC11
BC12
BC13
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
To optimize energy consumption, economics and environmental impact of thermal processes. AC1
AC6
AC7
AC8
AC10
AC12
AP4
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
BC8
BC9
BC10
BC11
BC12
BC13
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
CC6

Continguts
Tema Subtema
1. Introduction to industrial energy.
2. Exergy: Concept and balance.
3. Irreversibility and efficiency.
4. Thermoeconomic analysis and evaluation.
5. Applications.
6. Design applications of exergy.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
 
Sessió Magistral
9 18 27
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
1 1 2
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
10 10 20
Avantprojecte
4 16 20
 
Atenció personalitzada
4 0 4
 
Proves pràctiques
2 2 4
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació dels continguts de l'assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici simple , relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura utilitzant les programas EES i ASPEN
Avantprojecte Projectes que enfrontin els alumnes, treballant en equip, a problemes oberts que els facin entrenar, entre altres, les seves capacitats d’aprenentatge en cooperació, de lideratge, d’organització, de comunicació i d’enfortiment de les relacions personals. Utilització de EES i ASPEN

Atenció personalitzada
 
Avantprojecte
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
Descripció
Asistencia en la resolució de problemes i per la realització del avantprojecte

Avaluació
  Descripció Pes
Avantprojecte Prova en grup. Treball, en equip. 50%
Altres

Prova pràctica final

50%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica Kotas, T.J., The Exergy Method of Thermal Plant Analysis, Krieger Publishing Company, Melbourne, Florida, 1995 (original Butterworths 19
Bejan, A., Tsatsaronis, G., Moran, M., Thermal Design & Optimization, John Wiley & Sons Inc., New York, 1996.
L.T. Biegler, I.E. Grossmann, A.W. Westerberg, Systematic Methods of Chemical Process Design, Prentice Hall, New Jersey, 1997.
, Engineering Equation Solver (EES), ,
, ASPENPLUS, ,
, MOODLE, ,

Complementària

Recomanacions