Type A
|
Code |
Competences Specific |
|
Common |
|
AC1 |
Identificar i enunciar problemes ambientals. |
|
AC6 |
Utilitzar eines informàtiques i matemàtiques específiques del camp científic propi. |
|
AC7 |
Identificar els consums no sostenibles dels recursos. |
|
AC8 |
Identificar fonts de contaminació local, regional i global i avaluar-ne els seus efectes. |
|
AC9 |
Conèixer totes les fonts d'energia, especialment les d'origen renovable, saber com es poden utilitzar, transformar i fer-ne ús eficient. |
|
AC10 |
Proposar modificacions per reduir la contaminació en origen i d'acord amb criteris de l'enginyeria verda. |
|
AC12 |
Redactar informes sobre impacte i temàtiques mediambientals. |
|
AC14 |
Conèixer i dissenyar les operacions unitàries. |
|
Professional |
|
AP4 |
Calcular el cost de les instal•lacions i de la seva operació i manteniment. |
|
Research |
|
AR3 |
La realització de recerques bibliogràfiques exhaustives en temes altament especialitzats. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
|
Common |
|
BC1 |
Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals. |
|
BC2 |
Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants. |
|
BC3 |
Treballar autònomament amb iniciativa. |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva. |
|
BC5 |
Transferibilitat. Aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica. |
|
BC6 |
Actuar amb un esperit crític i responsable. |
|
BC7 |
Considerar l’ètica i la integritat intel•lectual com a valors essencials a la pràctica professional. |
|
BC8 |
Lideratge. |
|
BC9 |
Treballar en equip i gestionar equips. |
|
BC10 |
Assertivitat. Comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com no expertes. |
|
BC11 |
Learning to learn |
|
BC12 |
Planificació i organització. |
|
BC13 |
Sensibilitat pel medi ambient. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
|
Common |
|
CC1 |
Domini de l’expressió i la compressió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau. |
|
CC2 |
Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau. |
|
CC3 |
Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau. |
|
CC4 |
Desenvolupament d’habilitats informacionals. |
|
CC5 |
Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional. |
|
CC6 |
Desenvolupament de processos d’incorparació al món del treball (compte d’altres i/o empreneduria). |
Objectives |
Competences |
To analize and solve thermal engineering problems. |
AC1 AC6 AC7 AC8 AC9 AC14 AP4 AR3
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8 BC9 BC10 BC11 BC12 BC13
|
CC1 CC2 CC3 CC4 CC5
|
Knowlegde and application of thermoeconomics. |
AC6 AC8 AC10 AC12 AP4
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8 BC9 BC10 BC11 BC12 BC13
|
CC1 CC2 CC3 CC4 CC5
|
To optimize energy consumption, economics and environmental impact of thermal processes. |
AC1 AC6 AC7 AC8 AC10 AC12 AP4
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8 BC9 BC10 BC11 BC12 BC13
|
CC1 CC2 CC3 CC4 CC5 CC6
|
Topic |
Sub-topic |
1. |
Introduction to industrial energy. |
2. |
Exergy: Concept and balance.
|
3. |
Irreversibility and efficiency.
|
4. |
Thermoeconomic analysis and evaluation. |
5. |
Applications. |
6. |
Design applications of exergy. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours |
Hours outside the classroom |
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
2 |
0 |
2 |
|
Lecture |
|
9 |
18 |
27 |
Problem solving, classroom exercises |
|
1 |
1 |
2 |
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms |
|
10 |
10 |
20 |
Project proposal |
|
4 |
16 |
20 |
|
Personal tuition |
|
4 |
0 |
4 |
|
Practical tests |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Presentació dels continguts de l'assignatura. |
Lecture |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Problem solving, classroom exercises |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici simple , relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura utilitzant les programas EES i ASPEN |
Project proposal |
Projectes que enfrontin els alumnes, treballant en equip, a problemes oberts que els facin entrenar, entre altres, les seves capacitats d’aprenentatge en cooperació, de lideratge, d’organització, de comunicació i d’enfortiment de les relacions personals. Utilització de EES i ASPEN |
|
Project proposal |
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms |
|
Description |
Asistencia en la resolució de problemes i per la realització del avantprojecte |
|
|
Description |
Weight |
Project proposal |
Prova en grup. Treball, en equip. |
50% |
Others |
Prova pràctica final |
50% |
|
Other comments and second exam session |
|
Basic |
Kotas, T.J., The Exergy Method of Thermal Plant Analysis, Krieger Publishing Company, Melbourne, Florida, 1995 (original Butterworths 19
Bejan, A., Tsatsaronis, G., Moran, M., Thermal Design & Optimization, John Wiley & Sons Inc., New York, 1996.
L.T. Biegler, I.E. Grossmann, A.W. Westerberg, Systematic Methods of Chemical Process Design, Prentice Hall, New Jersey, 1997.
, Engineering Equation Solver (EES), ,
, ASPENPLUS, ,
, MOODLE, ,
|
|
Complementary |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|