DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) LITERATURA I SOCIETAT Codi 12254009
Ensenyament
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Formació bàsica Primer Segon
Llengua d'impartició
Anglès
Castellà
Català
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Filologia Catalana
Filologies Romàniques
Coordinador/a
BELLOT ., ANDREA ROXANA
ARITZETA ABAD, MARGARIDA
GIMENO PUYOL, MARIA DOLORES
Adreça electrònica mariadolores.gimeno@urv.cat
margarida.aritzeta@urv.cat
andrearoxana.bellot@urv.cat
Professors/es
GIMENO PUYOL, MARIA DOLORES
ARITZETA ABAD, MARGARIDA
BELLOT ., ANDREA ROXANA
Web http://margarida.aritzeta@urv.cat
Descripció general i informació rellevant Aquesta assignatura es proposa estudiar la relació que hi ha entre la literatura i el seu entorn social, quines són les funcions que s'atribueixen a la ficció en les grans etapes de la història occidental i de quina manera la literatura construeix els seus models. Finalment es vol observar de quina manera la literatura és un camp on s'exerceixen una sèrie d'activitats de tipus ideològic, econòmic i social

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
INTRODUCCIÓ

Literatura i societat
Plató i la "Poesia": un perill per a la República
La visió d'Aristòtil: la catarsi
Les regles de l'art en el món actual
1. Els Mites a través dels segles: Dels mites de la Grècia Clàssica als models de la cultura popular contemporània
Herois i superherois clàssics

Els herois i les heroïnes que sorgeixen a l'Edat Moderna i durant el Romanticisme

Models d'herois i superherois que resisteixen el pas del temps: utilitat i transformacions

2. Les metamorfosis Ovidi, Kafka, Quim Monzó
3. La literatura com a espai social i econòmic en el món contemporani Activitats econòmiques centrades en la literatura

Activitats socials centrades en la literatura:
Rutes literàries i derivats
Premis literaris i activitats derivades
Agències literàries
Escoles de Lletres

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
A6
1 1 2
Sessió Magistral
A6
12 12 24
Seminaris
A6
30 60 90
Treballs
A6
6 24 30
Atenció personalitzada
A6
2 2 4
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Descripció de l'enfocament de l'assignatura i dels mètodes de treball. Presentació del material que es treballarà a classe
Sessió Magistral Explicació teòrica dels temes del programa i raonament de la bibliografia proposada sobre el tema
Seminaris Activitats de comentari dels temes del programa: Discussió a classe dels textos del dossier. S'hauran d'haver llegit i preparat prèviament
Treballs Al llarg del curs s'hauran de fer dos exercicis individuals (sobre els temes 1 i 2), en la línia del treball fet als seminaris i un treball col.lectiu sobre el tema 3

Atenció personalitzada
Descripció
Es portarà a terme a classe, a través del Moodle i en les hores de despatx (en horari prèviament fixat)

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Seminaris
A6
Avaluació continuada de l'activitat de comentari i discussió dels textos a classe (Participació en la qualificació entre iguals a través del Moodle) 30%
Treballs
A6
Treball individual Tema 1: 25%
Treball individual Tema 2: 25%
Treball col.lectiu Tema 3: 20%
70%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica , Dossier de lectures i materials disponible a l'inici del curs, ,

A principi de curs es facilitarà una bibliografia extensa en format paper i estarà disponible al Moodle

Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
Els alumnes hauran d'assistir a classe havent llegit els textos del dossier corresponents a cada sessió. L'assistència a classe és obligatòria. Per accedir a la segona convocatòria caldrà haver fet els exercicis pràctics fixats al Moodel. Hi haurà un exàmen teòricopràctic
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent