DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) MEDIACIÓ I GESTIÓ DEL CONFLICTE Codi 15224201
Ensenyament
Grau de Treball Social (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Optativa Primer
Llengua d'impartició
Català
Departament Antropologia, Filosofia i Treball Social
Coordinador/a
EIXARCH CONESA, MARIA ASSUMPCIO
Adreça electrònica assumpta.eixarch@urv.cat
Professors/es
EIXARCH CONESA, MARIA ASSUMPCIO
Web
Descripció general i informació rellevant construcció i anàlisi del conflicte i principis de la resolució a través de la mediació

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Construccó i anàlisi del conflicte El conflicte des de les diferents perspectives:
- educativa
- religiosa
- comunitària ...
Els princispis de la mediació La mediació com a procediment de resolució del conflicte

Models i tècniques de mediació
La mediació comunitària, immigració i convivènvia intercultural La mediació social intercultural

Factors intervinents en la mediació intercultural
El procés de mediació Identificació de les parts implicades en la mediació.

Identificació i assumpció del conflicte

Acords entre les parta i resolució del conflicte

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
B1
2 0 2
Sessió Magistral
A2
A10
A13
B1
B3
38 0 38
Seminaris
A6
A8
A14
A15
B5
B7
20 15 35
Treballs
A6
A8
B3
B5
B7
2 35 37
Atenció personalitzada
A13
B1
6 6 12
 
Proves de desenvolupament
A2
A8
A13
A14
A15
B1
B5
B7
2 25 27
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació dels continguts i objectius de l'assignatura fent especial èmfasi en l'aplicació de metodologies actives a l'aula.
Sessió Magistral Desenvolupament sistemàtic dels continguts de l'assignatura.
Seminaris Treball en petits grups de caràcter instrumental, de relació de la teoria del conflicte i de la mediació a través de la resolució de supòsits pràctics
Treballs Realització d'un assaig centrat en el disseny d'una intervenció en un conflicte prèviament presentat pel professor

Atenció personalitzada
Descripció
L'estudiant serà acompanyat durant el curs, a través de tutories, en el desenvolupament de les diferents activitats que se'n deriven de la planificació de l'assignatura

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Seminaris
A6
A8
A14
A15
B5
B7
Seguiment de la participació de l'estudiant en les pràctiques realitzades a l'aula 25%
Treballs
A6
A8
B3
B5
B7
Realització d'un assaig centrat en el disseny d'una intervenció en un conflicte prèviament presentat pel professor 25%
Proves de desenvolupament
A2
A8
A13
A14
A15
B1
B5
B7
Realització d'una prova objectiva en la que l'estudiant haurà de demostrar els coneixements adquirits 50%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Els criteris d'avaluació seràn els mateixos en 1a i 2a convocatòria


Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent