Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. L'Estudi geogràfic de les activitats econòmiques
|
|
PART I: La Geografia Industrial |
|
2. Procés d'industrialització |
|
3. El sistema industrial |
3.1. L'empresa industrial |
4. La indústria en el procés de mundialització |
4.1. La innovació tecnològica i productiva
4.2. La descentralització productiva
4.3. Una nova lògica espacial |
5. Industrialització i ordenació del territori |
|
PART II: El sector terciari |
|
6. L'activitat comercial |
|
7. Els transports i les comunicacions |
7.1. La logística |
8. Els serveis |
8.1. Els serveis a les empreses
8.2. Els serveis administratius |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Seminaris |
|
12 |
19 |
31 |
Sessió Magistral |
|
25 |
25 |
50 |
Pràctiques de camp/sortides |
|
5 |
25 |
30 |
Pràctiques a través de TIC |
|
5 |
10 |
15 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
2 |
4 |
|
Proves mixtes |
|
4 |
14 |
18 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Avaluació coneixements previs |
Seminaris |
Anàlisi exhaustiu d'un aspecte concret de la matèria a partir d'una font gràfica, estadísfica o similar |
Sessió Magistral |
Exposició teòrica i pràctica per part del professor, amb participació de l'alumnat |
Pràctiques de camp/sortides |
Ressenya de la sortida de treball, recollida i elaboració d'informació relacionada. |
Pràctiques a través de TIC |
Elaboració de material complementari amb tractament TIC |
Descripció |
Resolució de dubtes sobre aspectes teòrics i pràctics de la matèria |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Seminaris |
|
Realitzar un treball:
- Recollir dades
- Fer observacions
- Anàlisi crítica |
15% |
Pràctiques de camp/sortides |
|
- Treball de camp
- Comentar textos
- Analitzar quadres, gràfics...
- Elaborar i interpretar mapes... |
15% |
Pràctiques a través de TIC |
|
Capacitat de cercar i tractar fonts a través de les TIC |
10% |
Atenció personalitzada |
|
Seguiment de l'assistència, participació i seguiment a l'aula |
10% |
Proves mixtes |
|
- Desenvolupar un apartat del temari
- Analitzar dades gràfiques i estadístiques
- Relacionar variables
- Definir conceptes |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En el cas de no superar les proves mixtes, l'alumne podrà optar per presentar-se a la segona convocatòria. En el cas que hagi presentat correctament els treballs proposats, no caldrà tornar a presentar-los. |
Bàsica |
MORENO, A. i ESCOLANO, S., El comercio y los servicios para la producción y el consumo, Ed. Síntesis, Madrid, 1992
SEGUÍ, J.M. i MARTÍNEZ, R.M., Geografía de los transportes, U. Illes Balears, Mallorca, 2004
MORENO, A. i ESCOLANO,S., Los servicios y el transporte, Ed. Síntesis, Madrid, 1992
ROBUSTÉ, F., Logística del transporte, UPC, Barcelona, 2005
GAMIR ORUETA, A., Transporte aéreo y territorio, Ed. Ariel, Barcelona, 2002
LÓPEZ, E.;MIRANDA, J.; POSADA, J.C.; NAVARRO, J. i GARCIA, A., Servicios y transportes en el desarrollo territorial de España, Fundación El Monte, Sevilla, 2003
MÉNDEZ, R. i CARAVACA, I., Organización industrial y territorio. , Ed. Síntesis, Madrid, 1996
STIGLITZ, J.E., El malestar en la globalización, Ed. Santillana, Madrid, 2003
|
|
Complementària |
INSTITUTO LAWRENCE R. KLEIN i UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DE MADRID , Anuario Económico de España, la Caixa , Barcelona, 2009
GUTIÉRREZ PUEBLA, J. , Infraestructuras, redes y dinámicas de transporte , AGE , Sevilla, 2003
NADAL OLLER, J. , Atlas de la industrialización en España (1750-2000) , Ed. Crítica , Barcelona, 2003
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|