Mestre Especialitat en Educació Especial (1997) |
Assignatures |
TUTORIA I AVALUACIÓ A L´AULA |
Objectius d'aprenentatge |
DADES IDENTIFICATIVES | 2006_07 |
Assignatura | TUTORIA I AVALUACIÓ A L´AULA | Codi | 11091204 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
4.5 | 3 | 1.5 | Optativa | Primer |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Objectius | Competències | ||
Planificar les activitats educatives en funció de la progressiva cohesió i integració del grup classe. | A45 A46 A47 A49 A50 A51 A52 A57 A59 |
B3 B6 |
C3 |
1. Conèixer la fonamentació científica i tècnica de l’avaluació. 2. Conèixer els diferents models d’avaluació. 3. Dissenyar i desenvolupar tècniques i instruments d’avaluació aplicables a l’aula. 4. Conèixer els elements bàsics que configuren els objectius, principis i àmbits de l’orientació educativa diferenciant-la d’altres conceptes i camps. 5. Analitzar els diferents moments pels que ha passat el desenvolupament de l’orientació, la seva institucionalització en les diferents etapes i els àmbits als que fa referència. 6. Estudiar i comparar els models organitzatius de l’orientació i els diferents agents implicats en ella. 7. Delimitar les funcions del tutor/a, el departament d’orientació i dels equips d’orientació. 8. Analitzar i practicar algunes tècniques d’orientació. 9. Delimitar el paper de l’orientació davant la diversitat. 10. Destacar la necessitat i problemàtica de l’orientació acadèmica i professional. 11. Valorar la importància de l’orientació educativa com element de renovació i innovació del sistema educatiu. 12. Reconèixer la importància de la figura professional de l’orientador. 13. Conèixer els principals models d’orientació i intervenció psicopedagògica i les característiques del model constructivista aplicat a la reforma educativa. 14. Elaborar, desenvolupar i avaluar programes d’orientació aplicats a l’aula. |