2006_07
Guia docent 
Facultat de Ciències de l`Educació i Psicologia
A A 
català 
 
 
Mestre Especialitat en Educació Infantil (1997)
 Assignatures
  PSICOLOGIA DE L'EDUCACIÓ INFANTIL
   Metodologia avaluació
L’avaluació inclou: - Avaluació de l’aprenentatge dels estudiants - Avaluació de l’ensenyament, de la docència de l’assignatura - Avaluació de l’ús de l’entorn tecnològic Avaluació de l’aprenentatge dels estudiants L’avaluació està present en els tres àmbits o fases de la seqüència de formació general per a tots els mòduls i es basa en una avaluació per carpetes.  Fase inicial, de presentació i contextualització. El sentit de l’avaluació en aquesta fase és l’activació inicial de motius i metes, de destreses i coneixements.  Fase de desenvolupament, d’elaboració i treball El sentit de l’avaluació en aquesta fase és detectar errors i obstacles que dificulten l’aprenentatge, així com detectar les estratègies adequades d’elaboració i treball.  Fase de tancament, de resultats i conclusions El sentit de l’avaluació en aquesta fase és conèixer el progrés i la situació de cada estudiant en la fase final o de tancament. Avaluació per carpetes El sentit que pren l’avaluació per carpetes en aquesta experiència d’innovació es basa en els següents criteris: - És una forma d’entendre el procés d’ensenyament i aprenentatge , basat en el diàleg, en una dinàmica que promou la reflexió - Permet redefinir el rol del professor i l’alumne - Integrar l’avaluació en el mateix procés d’ensenyament i aprenentatge i valorar els progressos. Avaluació formativa i sumativa. - Avaluació continuada, centrada en el procés i no únicament en el producte - Hi tenen cabuda diverses modalitats d’avaluació: coavaluació, autoavaluació, avaluació del procés, avaluació del producte - Èmfasi en el paper de la metacognició: reflexió conscient sobre el procés. És un element autoregulatiu de l’aprenentatge dels mateixos estudiants - L’aprenentatge és situat : les mostres de treball corresponen a situacions específiques - Permet recollir informació sobre els tres tipus de continguts i potencia la relació entre ells - Promou la pressa de decisions L’avaluació per carpetes implica per part de l’alumnat l’elaboració d’un índex que inclourà tres tipus de mostres:  Avaluació compartida: autoavaluació, coavaluació (avaluació entre companys) i coavaluació amb la professora  Mostres opcionals i obertes.  Mostres obligatòries (Activitats d’avaluació determinades per cada mòdul) L’alumne recollirà aquest tipus d’avaluació a partir d’unes fitxes model:  Fitxa d’avaluació compartida: autoavaluació, coavaluació (avaluació entre companys) i coavaluació amb la professora  Fitxa de Mostres opcionals i obertes.  Fitxa d’avaluació final: avaluació compartida, mostres obligatòries, mostres opcionals i obertes Avaluació de l’ensenyament A partir de diversos instruments es recolliran criteris referits a l’avaluació del disseny de l’assignatura i de la docència per part de l’alumnat. Fitxa d’avaluació de l’ensenyament Avaluació de l’ús de l’entorn tecnològic Instruments d’avaluació per recollir dades que permetin copsar la dedicació, l’ús i el seguiment de la participació dels alumnes en l’ús de l’entorn TIC Fitxa d’avaluació de l’ús de l’entron tecnològic