L’avaluació inclou:
- Avaluació de l’aprenentatge dels estudiants
- Avaluació de l’ensenyament, de la docència de l’assignatura
- Avaluació de l’ús de l’entorn tecnològic
Avaluació de l’aprenentatge dels estudiants
L’avaluació està present en els tres àmbits o fases de la seqüència de formació general per a tots els mòduls i es basa en una avaluació per carpetes.
 Fase inicial, de presentació i contextualització.
El sentit de l’avaluació en aquesta fase és l’activació inicial de motius i metes, de destreses i coneixements.
 Fase de desenvolupament, d’elaboració i treball
El sentit de l’avaluació en aquesta fase és detectar errors i obstacles que dificulten l’aprenentatge, així com detectar les estratègies adequades d’elaboració i treball.
 Fase de tancament, de resultats i conclusions
El sentit de l’avaluació en aquesta fase és conèixer el progrés i la situació de cada estudiant en la fase final o de tancament.
Avaluació per carpetes
El sentit que pren l’avaluació per carpetes en aquesta experiència d’innovació es basa en els següents criteris:
- És una forma d’entendre el procés d’ensenyament i aprenentatge , basat en el diàleg, en una dinàmica que promou la reflexió
- Permet redefinir el rol del professor i l’alumne
- Integrar l’avaluació en el mateix procés d’ensenyament i aprenentatge i valorar els progressos. Avaluació formativa i sumativa.
- Avaluació continuada, centrada en el procés i no únicament en el producte
- Hi tenen cabuda diverses modalitats d’avaluació: coavaluació, autoavaluació, avaluació del procés, avaluació del producte
- Èmfasi en el paper de la metacognició: reflexió conscient sobre el procés. És un element autoregulatiu de l’aprenentatge dels mateixos estudiants
- L’aprenentatge és situat : les mostres de treball corresponen a situacions específiques
- Permet recollir informació sobre els tres tipus de continguts i potencia la relació entre ells
- Promou la pressa de decisions
L’avaluació per carpetes implica per part de l’alumnat l’elaboració d’un índex que inclourà tres tipus de mostres:
 Avaluació compartida: autoavaluació, coavaluació (avaluació entre companys) i coavaluació amb la professora
 Mostres opcionals i obertes.
 Mostres obligatòries (Activitats d’avaluació determinades per cada mòdul)
L’alumne recollirà aquest tipus d’avaluació a partir d’unes fitxes model:
 Fitxa d’avaluació compartida: autoavaluació, coavaluació (avaluació entre companys) i coavaluació amb la professora
 Fitxa de Mostres opcionals i obertes.
 Fitxa d’avaluació final: avaluació compartida, mostres obligatòries, mostres opcionals i obertes
Avaluació de l’ensenyament
A partir de diversos instruments es recolliran criteris referits a l’avaluació del disseny de l’assignatura i de la docència per part de l’alumnat.
Fitxa d’avaluació de l’ensenyament
Avaluació de l’ús de l’entorn tecnològic
Instruments d’avaluació per recollir dades que permetin copsar la dedicació, l’ús i el seguiment de la participació dels alumnes en l’ús de l’entorn TIC
Fitxa d’avaluació de l’ús de l’entron tecnològic
|