2006_07
Guia docent 
Facultat de Ciències de l`Educació i Psicologia
A A 
català 
 
 
Pedagogia (2002)
 Assignatures
  TEORIA DE L'EDUCACIÓ
   Metodologia docent
Es tracta d’una sessió on el professor recollirà informació sobre el nivell de coneixements previs que presenten els alumnes en relació a una assignatura en concret. Es podrà fer mitjançant la formulació d’unes preguntes generals al grup classe, o mitjançant un qüestionari individual, per exemple. - Sessió magistral. És l’exposició oral, per part de la professora, dels continguts teòrics bàsics de l’assignatura. Aquesta exposició anirà comunment recolzada per presentacions en PWP o d’altres mitjans més tradicionals. - Anàlisi de documents audiovisuals. Consisteix en l’anàlisi i discussió de documents com, per exemple, pel•lícules o documentals, proposats per la professora amb un guió previ sobre els aspectes que cal observar o discutir. S’utilitzarà per a treballar aspectes puntuals del temari o per a crear estat d’opinió i/o sensibilització sobre temes concrets del camp de la Pedagogia. El resultat d’aquest exercici s’haurà de presentar per escrit. - Lectura d’articles i documents. Consisteix en la lectura i anàlisi de textos relatius a l’assignatura. Normalment aquesta és una activitat autònoma, que es realitza sense la guia directa i la presència de la professora. El resultat d’aquest exercici s’haurà de presentar per escrit. - Debats. És la discussió o confrontació sobre un tema determinat relacionat amb l’assignatura. - Presentacions/exposicions. És l’exposició oral per part dels alumnes d’un tema concret o d’un treball. La presentació va dirigida a la resta de l’alumnat del grup. Prèviament la professora haurà donat unes indicacions sobre com realitzar la presentació. - Atenció personalitzada. La professora orientarà i guiarà el procés d’aprenentatge de l’alumnat. Aquesta activitat es portarà a terme al despatx de la professora.