Història (2001) |
Assignatures |
HISTÒRIA ANTIGA UNIVERSAL II |
Objectius d'aprenentatge |
DADES IDENTIFICATIVES | 2006_07 |
Assignatura | HISTÒRIA ANTIGA UNIVERSAL II | Codi | 12081004 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er i 2on | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
6 | 4.5 | 1.5 | Troncal | Primer | Segon |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Objectius | Competències | ||
Entendre el procés d’aparició i desenvolupament de les ciutats-estat. | A1 A2 A6 A9 |
B6 B13 B15 |
|
Caracteritzar política, econòmica i socialment les diferents civilitzacions mediterrànies durant l’antiguitat. | A1 A2 A6 A9 |
B6 |
|
Conèixer el procés d’unificació política de les civilitzacions mediterrànies fins la formació dels imperis. | A1 A2 A8 A9 |
B6 |
|
Conèixer l’ús dels diferents instruments d’anàlisi històric: fonts escrites, numismàtica i arqueologia. | B2 B3 B4 B5 |
||
Dominar els mecanismes de recerca per tal de desenvolupar un treball d’investigació | B1 B2 B3 B5 B6 B7 B10 B17 B25 |
C5 |
|
Entendre els esquemes cronológics aplicats a la Història Antiga de Grècia i Roma | A1 A2 A9 |
||
Conèixer l'espai geopolític mediterrani durant l'antiguitat | A1 |
||
Conèixer els diferents pobles assentats a l'Egeu durant l'Edat de Bronze | A2 A7 A9 |
||
Entendre el desenvolupament de la cultura minoica | A1 A9 |
||
Analitzar les causes i conseqüències de la desaparició del món micènic | A5 A9 |
||
Entendre la davallada cultural, política i econòmica que va significar l'època fosca | A2 A9 |
||
Conèixer l'origen de la polis | A9 |
||
Conèixer i entendre les formes polítiques de la Grècia arcaica | A9 |
||
Analitzar les causes i conseqüències de les colonitzacions | A1 A2 A5 A9 |
||
Analitzar les causes i conseqüències de les Guerres Mèdiques | A1 A2 A9 |
||
Comprendre l'evolució de la política atenesa | A9 |
||
Analitzar el paper polític d'Atenes i Esparta en el marc de la resta d'estats grecs | A2 A9 |
||
Analitzar les causes i conseqüències de les Guerres del Peloponès | A1 A2 A9 |
||
Conèixer el paper desenvolupat per Esparta i Tebes en el conjunt dels estats grecs durant el segle IV a.n.E. | A9 |
||
Estudiar l'auge de Macedònia com ha estat preponderant a Grècia | A1 A2 A9 |
||
Conèixer la formació i el desenvolupament de l'Imperi d'Alexandre | A1 A2 A9 |
||
Entendre la formació del pensament polític grec | A9 |
B12 |
|
Analitzar el procés d'aparició de les primeres societats urbanes a la Península Itàlica | A9 |
||
Comprendre el procés de jerarquització social i especialització econòmica de les primeres civilitzacions itàliques | A9 |
||
Analitzar el procés de transformació dels ordres socials o lluita de classes a la Roma dels primers segles de la República | A9 |
||
Conèixer les institucions i magistratures que constitueixen l'ordenament polític de la República | A1 A9 |
||
Destacar els fonaments ideològics i econòmics del sistema esclavista | A1 A9 |
B12 |
|
Analitzar les causes socials, polítiques i econòmiques que van conduir a les Guerres Civils i al final de la República | A2 A9 |
B6 |
|
Comprendre el procés de transició cap a la monarquia | A9 |
||
Analitzar el culte a l'emperador i les transformacions ideològiques imperials | A1 A9 |
B6 |
|
Valorar les causes de crisi de l'Imperi | A1 A2 |
B6 |
|
Entendre les transformacions religioses de l'imperi i les seves conseqüències polítiques | A1 A2 A9 |
||
Analitzar la desintegració política i territorial del món romà | A2 A8 A9 |
||
Estudiar la transició i els elements de canvi cap a les societats medievals | A1 A2 A5 A9 |