Tema |
Subtema |
1. Projectes i la Gestió de Projectes. |
Definició de projecte. Definició de la gestió de projectes. El procés de gestió de projectes. La corba S. Rols principals en la realització d'un projecte. Tipus de projectes. |
2. El director de projectes: Líder, gestor, facilitador i mentor. |
Funcions. Coneixements, habilitats i competencies personals i socials. Director funcional i director de projectes. El director de projectes com a líder. El director de projectes com a gestor. El director de projectes com a facilitador. El director de projectes com a mentor. Naturalesa i etapes del desenvolupament d'equips de projecte. |
3. Planificació: El "Project Overview Statement".
|
Inici del projecte. Les Condicions de Satisfacció dels Clients. El "Project Overview Statement". |
4. Planificació: Identificació de les activitats. |
Definició d'activitat. El diagrama d'arbre / "Work Breaddown Structure". Revisions i aprovacions. Avaluació del risc. Informes de seguiment del progrés del projecte. |
5. Planificació: Estimació de la durada de les activitats i necessitats de recursos. |
Distinció entre la durada d'una activitat i l'esforç necessari per realitzar-la. Causes de variació en la durada. Mètodes per estimar la durada. Tipus de recursos. Recursos i durada de les activitats. |
6. Planificació: Programació d'activitats. |
Diagrama de fites. Diagrama de Gantt. Diagrames d'activitats en xarxa (PERT i CPM). El programa d'ordinador MS Project. |
7. Planificació: Pressupost del projecte. |
Costos interns i externs. Previsió de despeses. |
8. Preparació de la Proposta de Projecte. |
Propòsit. Contingut de la Proposta de Projecte. |
9. Execució: Anivellació dels recursos del projecte. |
Programació d'activitats. Assignació de recursos substitutius. Gestió de les reserves. |
10. Execució: Paquets de treball. |
Definició de paquet de treball. Formats. |
11. Execució: Seguiment i control del progrés. |
Control i risc en la gestió de projectes. Informes de seguiment del progrés: propòsit, contingut i freqüència. Reunions de seguiment. Control de canvis. Resolució de problemes. |
12. Tancament del projecte. |
Reunió amb els clients. Reunió de l'equip de projecte: Lliçons apreses. Informe de tancament. |
13. Avalaució econòmica de projectes d'inversió de capital. |
Matemàtica financera. Anàlisi d’inversions: mètodes VAN, TIR i payback period. |