Guia docent Escola Tècnica Superior d`Enginyeria Química |
català |
Enginyeria Tècnica Industrial especialitat en Química Industrial (1993) |
Assignatures |
TERMOELECTROQUÍMICA |
Objectius d'aprenentatge |
DADES IDENTIFICATIVES | 2006_07 |
Assignatura | TERMOELECTROQUÍMICA | Codi | 20021021 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
7.5 | 4.5 | 3 | Troncal | Primer | Segon |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Objectius | Competències | ||
1) Poder utilitzar les equacions d’estat dels gasos per a predir el comportament P-V-T de gasos i vapors. | A4 A6 A9 A11 A15 |
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19 |
C2 C5 |
2) Poder calcular entalpies d’un gas ideal a partir de les seves capacitats calorífiques. | A1 A2 A4 A5 A6 A9 A11 A15 |
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19 |
C2 C5 |
3) Donat un procés, poder-ne calcular el canvi d’entropia del sistema, l’ambient i l’univers. | A1 A2 A4 A5 A6 A9 A11 A15 |
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19 |
C2 C5 |
4) Poder calcular la qualitat H, U, S, Q i W d’un vapor subjecte a un procés descrit, en equilibri i en estat estacionari. | A1 A2 A4 A5 A9 A11 A15 |
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19 |
C2 C5 |
5) Poder calcular W, l’eficiència de Carnot, Q1, Q2, T1 i T2 d’una màquina tèrmica. | A1 A2 A4 A5 A9 A11 A15 |
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19 |
C2 C5 |
6) Calcular l’activitat del component i-èssim d’una barreja basant-se en un estat de referència. | A4 A5 A6 A9 A11 A15 |
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19 |
C2 C5 |
7) Donades condicions d’equilibri d’una barreja ideal, calcular les composicions d’equilibri x-y mitjançant la llei de Raoult. | A4 A5 A6 A9 A11 |
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19 |
C2 C5 |
8) Poder discutir diagrames Pxy i Txy per a barreges ideals. | A4 A5 A6 A9 A11 |
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19 |
C2 C5 |
9) Calcular punts de bombolla i de rosada. | A4 A5 A6 A9 A11 |
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19 |
C2 C5 |
10) Predir condicions d’equilibri d’un sistema reactiu a partir de la funció de Gibbs. | A1 A4 A5 A6 A9 A11 A15 |
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19 |
C2 C5 |
11) Expressar el quocient de reacció i la constant d’equilibri, relacionant-ho amb la funció de Gibbs. | A1 A4 A5 A6 A9 A11 A15 |
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19 |
C2 C5 |
12) Aplicar el principi de Le-Chatelier i utilitzar les expressions anteriors per a expressar la relació entre l’estat d’equilibri i la pressió total d’un sistema reactiu. | A1 A4 A5 A6 A9 A11 A15 |
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19 |
C2 C5 |
13) A partir de les constants d’equilibri a una pressió i temperatura, predir el valor d’aquestes constants en d’altres condicions. | A1 A4 A5 A6 A9 A11 A15 |
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19 |
C2 C5 |
14) Determinar el potencial estàndard de reaccions rédox. | A1 A2 A4 A5 A6 A11 A15 |
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19 |
C2 C5 |
15) Aplicar els conceptes termodinàmics per a decidir si una cel•la és galvànica o electrolítica a partir de la informació sobre la configuració de la cel•la i les concentracions dels components. | A1 A2 A4 A5 A6 A11 A15 |
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19 |
C2 C5 |
16) Calcular les forces electromotrius de cel•les a partir de la informació anterior. | A1 A2 A4 A5 A6 A11 A15 |
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19 |
C2 C5 |