Pedagogia (2002) |
Assignatures |
ADAPTACIONS CURRICULARS |
Fonts d'informació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2007_08 |
Assignatura | ADAPTACIONS CURRICULARS | Codi | 11152231 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | ||||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
4.5 | 3 | 1.5 | Optativa | Segon |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Bàsica | |
V. BIBLIOGRAFIA BÀSICA
- Departament d'Ensenyament, Modificacions i adaptacions del currículum, 1999, Generalitat de Catalunya - Puigdellívol, I., Programación de aula y adecuación curricular. El tratamiento de la diversidad., 1993, Barcelona: Graó - Departament d'Ensenyament, Criteris psicopedagògics per a l'atenció a la diversitat., 1998, Generalitat de Catalunya - Onrubia, J. (coord.), Criterios psicopedagógicos y recursos para atender la diversidad en secundaria., 2004, Barcelona: Graó
. VI. BIBLIOGRAFIA GENERAL
Aldámiz-Echevarría, M.M.; Alsinet, J.; Bassedas, E.; Giné, N.; Masalles, J.; Masip, M.; Muñoz, E.; Notó, C.; Ortega, A.; Ribera, M.; Rigol, A. (2000). Com ens ho fem? Propostes per educar en la diversitat. Barcelona: Graó. Booth, T.; Ainscow, M. (2002). Guía para la evaluación y mejora de la educación inclusiva. Santiago: UNESCO MEC (1992a). Adaptaciones Curriculares. En la colección, Materiales para la Reforma. Educación Primaria. Madrid: MEC MEC (1999). Adaptaciones curriculares en ESO. Guía para cumplimentar el Documento Individualizado de Adaptación Curricular. Madrid: MEC Rosselló Ramon, M.R. (2003). L’adaptació curricular individualitzada com a eina de comunicació interprofessional. Un estudi de casos en un centre de primària. Palma. Servei de Publicacions de la UIB. Tomlinson, C.A. (2001). El aula diversificada. Dar respuesta a las necesidades de todos los estudiantes. Madrid: Octaedro Ábalo, V. ; Bastida, F. (1994). Adaptaciones curriculares. Teoría y práctica. Madrid: Escuela Española. Ainscow, M. (1995). Necesidades especiales en el aula. Guía para la formación del profesorado. Madrid: Narcea. Ainscow, M. (2001). Desarrollo de Escuelas Inclusivas. Ideas, propuestas y experiencias para mejorar las instituciones escolares. Madrid: Narcea. Ainscow, M.; Hopkins, D.; Soutworth, G.; West, M. (2001). Hacia escuelas eficaces para todos. Manual para la formación de equipos docentes. Madrid: Narcea. Aldámiz-Echevarría, M.M.; Alsinet, J.; Bassedas, E.; Giné, N.; Masalles, J.; Masip, M.; Muñoz, E.; Notó, C.; Ortega, A.; Ribera, M.; Rigol, A. (2000). Com ens ho fem? Propostes per educar en la diversitat. Barcelona: Graó. Álvarez Pérez, L. i altres (1999) Intervención psicoeducativa. Estrategias para elaborar adaptaciones de acceso. Madrid: Pirámide. Álvarez, L.; Soler, E. (1996). La diversidad en la práctica educativa. Modelos de orientación y tutoría. Madrid: Ed.CCS. Antúnez, S. (1996). Los centros educativos como contexto de la intervención psicopedagógica. A C. Monereo i I. Solé (Coords.), El asesoramiento psicopedagógico: una perspectiva profesional y constructivista (pàgs. 59-76). Madrid: Alianza. Arnáiz, P; Garrido Gil, C.F. (1997). Las adaptaciones curriculares en la educación secundaria. A N. Illán i A. García, La diversidad y la diferencia en la educación secundaria obligatoria: Retos educativos para el siglo XXI (pàgs. 51-74). Màlaga: Aljibe. Balbás Ortega, M.J. (1997). El apoyo a la diversidad como asesoramiento curricular y organizativo: Apoyo interno. A C. Marcelo i J. López (Coords.), Asesoramiento curricular y organizativo en educación (pàgs. 224-240). Barcelona: Ariel. Benito Mate, Y. (Coord. ) (1992). Desarrollo y educación de los niños superdotados. Salamanca: Amarú Ediciones. Blanco, R. I Altres (1992). Alumnos con Necesidades Educativas Especiales y Adaptaciones Curriculares. Madrid: CNREE Blanco, R.; Gomez, M.J.; Ruiz, J.M. (1989). Las necesidades educativas especiales en el aula ordinaria. Madrid: CNREE. Brennan, W.K. (1990). El currículo para niños con necesidades especiales. Madrid: Siglo XXI. Brown, L. (1989). Criterios de funcionalidad. Barcelona: Ediciones Milan. Calvo Rodríguez, A.R.; Martínez Alcolea, A. (1997). Técnicas y procedimientos para realizar las adaptaciones curriculares. Madrid: Escuela Española. Calvo, A:R:; Martínez, A. (2001). Técnicas y procedimientos para realizar las adaptaciones curriculares. Barcelona: Cispraxis Campiglio, A.; Rizzi, R. (1997). Cooperar en clase. Ideas e instrumentos para trabajar en el aula. Sevilla: Publicaciones del M.C.E.P. Corbett, J. (2001). Supporting Inclusive Education. A Connective Pedagogy. Londres: Routledge. Cuomo, N. (1992). La integración escolar. ¿Dificultades de aprendizaje o dificultades de enseñanza?. Madrid: Visor. Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya (1995). Modificacions i Adaptacions del Currículum. Barcelona: Autor Doménech, J.L.; Viana, M. (1994). Terminologia bàsica en Didàctica i necessitats educatives especials. València: Nau llibres. Fortes Ramirez, A. (1994). Teoría y práctica de la integración escolar: los límites de un éxito. Málaga: Aljibe. Gallego Ortega, J.L. (1991). Las adaptaciones curriculares, Escuela española, Nº 3.059 García Pastor, C. (1993). Una escuela común para niños diferentes: la integración escolar. Barcelona: PPU. García Pastor, C. (Coord. ) (1992). La investigación sobre la integración. Tópicos, aproximaciones y procedimientos. Salamanca: Amarú Ediciones. García Vidal, J. (1993). Guía para realizar adaptaciones curriculares. Madrid: Eos Garrido Landivar, J. (1993). Adaptaciones curriculares. Guía para los Profesores Tutores de Educación Primaria y de Educación Especial. Madrid: CEPE. Garrido Landívar, J.; Santana, R. (1999). Cómo elaborar adaptaciones curriculares de centro, de aula e individuales. Madrid: CEPE. Generalitat de Catalunya, Departament d'Ensenyament (1991). La resposta a les necessitats educatives especials dels alumnes a l'ensenyament infantil i obligatori. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament. (Documents d'Educació Especial, Nº13). Generalitat de Catalunya, Departament d'Ensenyament (1995). Modificacions i adaptacions del currículum. Orientacions per al desplagament del currículum. Educació Infantil i Primària. Barcelona: Autor. Giné, C.; Herráez, J.; Salguero, M. (1996). Los alumnos con nee en la educación secundaria obligatoria. A E. Martín i T. Mauri (Coords.), La atención a la diversidad en la educación secundaria (pàgs.81- 117). Barcelona: ICE-Horsori. Gómez, V.; Martin, J.; Sánchez, J.P. (1994). El acceso al currículum. Adaptaciones curriculares. A M. Bueno i S. Toro (Coords.), Deficiencia Visual. Aspectos psicoevolutivos y educativos (pàgs. 263-305). Màlaga: Aljibe. González Jiménez, M.A.; Sabaté Mur, J. (1991). La Integración de Alumnos con Necesidades Educativas Especiales. Ciclo Superior E.G.B. Madrid: CNREE. Gonzalez Manjon, D. (1993). Adaptaciones curriculares. Guía para su elaboración. Málaga: Ediciones Aljibe. Greer, B.; Greer, J.; Woody, D. (1995). The Inclusion Movement and Its Impact on Counselors. The School Counselor, 43, 124-132. Hanko, G. (1993). Las necesidades educativas especiales en las aulas oridnarias. Profesores de apoyo. Barcelona: Paidós. Hart, S. (1992). Evaluating support teaching. En T. Booth (Ed.), Curricula for Diversity in Education (pp. 105-113). Londres: The Open University- Routledge. Illán, N. ; García, A. (1997). La diversidad y la diferencia en la educación secundaria obligatoria: Retos educativos para el siglo XXI. Màlaga: Aljibe. Jones, N.; Southgate, T. (1995). Organización y función directiva en los centros de integración. Madrid: La Muralla. Jordan, A. (1994). Skills in collaborative classroom consultation. Londres: Routledge. León Guerrero, M.J. (1997). El asesoramiento colaborativo y la doble tutoría: dos formas de acercar a los profesionales que trabajan con la diversidad. A J.A. Torres González (Coord.), La innovación de la Educación Especial. Actas de las XIV Jornadas Nacionales de Universidad y Educación Especial (pàgs. 759-766). Jaen: Publicacions de la Universitat. Martínez Alcolea, A.; Calvo Rodríguez, A. (1996). Técnicas para evaluar la competencia curricular en Educación Primaria. Madrid: Escuela Española. MEC (1992a). Adaptaciones Curriculares. En la colección, Materiales para la Reforma. Educación Primaria. Madrid: MEC MEC (1992b).Alumnos con Necesidades Educativas Especiales y Adaptaciones Curriculars. En la colección, Materiales para la Reforma. Madrid: MEC MEC (1999). Adaptaciones curriculares en ESO. Guía para cumplimentar el Documento Individualizado de Adaptación Curricular. Madrid: MEC Molina, S.; Arraiz, A.; Berenguer, M.J. (1990). Recursos para la elaboración de adaptaciones curriculares individualizadas. Instrumentos para la evaluación funcional. Alcoy: Marfil. Monereo, C. (Coord.) (1998). Instantànies. Projectes per atendre la diversitat educativa. Barcelona: Edicions 62 Parrilla Latas, A. (1992). El profesor ante la integración escolar: "Investigación y formación". Argentina: Cincel. (Colección Investigación y formación del profesorado). Parrilla, A. (1996). Apoyo a la escuela: un proceso de colaboración. Bilbao: Ed. Mensajero. Paul, P.; Ward, M. (1996). Inclusion Paradigms in Conflict. Theory into Practice, 35 (1), 4-11. Pérez de Lara, N. (1998). La capacidad de ser sujeto. Más allá de las técnicas en Educación Especial. Barcelona: Laertes. Potts, P.; Armstrong, F.; Masterton, M. (1995). Equality and Diversity in Education: Learning, teaching and managing in schools.London: Routledge. Puig, J.; Romeu, T. (1991). L'escola ha de donar resposta a tots els alumnes. Barcelona: PPU. Puigdellívol, I. (1999). La educación especial en la escuela integrada. Una perspectiva desde la diversidad. Barcelona: Graó. Puigdellivol, I. (Coord. ) (1993). Necessitats educatives especials. Vic: Eumo. Ruiz I Bel , R. (1989). Adequacions curriculars individualitzades (ACI) per als alumnes amb necessitats educatives especials. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament. (Documents d'Educació Especial, Nº11). Ruiz I Bel, R. (1988). Técnicas de individualización didáctica. Madrid: Cincel. Ruiz i Bel, R. (1997). Les Adaptacions Curriculars Individualitzades a l’Escola Inclusiva com a elements d’un sistema. Consideracions sobre la seva extrapolació al nostre sistema educatiu, Suports. Revista Catalana d’Educació Especial i Atenció a la Diversitat, 1 (1), 45-53. Ruiz, R. (1989). Adequacions Curriculars Individualitzades. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament. Santana Hernánez, Garrido Landívar (1999). Cómo elaborar adaptaciones curriculares. Madrid: CEPE. Servicio de Orientación Educativa y Educación Especial (Coord.). (1999). Adaptaciones curriculares en ESO. Guía para cumplimentar el Documento Individualizado de Adaptación Curricular (DIAC). Madrid: CIDE-MEC Shapon-Shevin, M. (1996). Full Inclusion as Disclosing Tablet: Revealing the Flaws in Our Present Sistem. Theory into Practice, 35 (1), 35-41. Sobrado, L.; Ocampo, C. (1997). Evaluación psicopedagógica y orientación educativa. Barcelona: Estel. Stainback, S.; Stainback, W. (1992). Curriculum Considerations in Inclusive Classrooms: Faciltating Learning for all students. Baltimore: Paul H. Brookes Publising. Stainback, S.; Stainback, W. (1999). Aulas inclusivas. Madrid: Narcea. Tomlinson, C.A. (2001). El aula diversificada. Dar respuesta a las necesidades de todos los estudiantes. Madrid: Octaedro. UNESCO (1995). Afrontar exitosamente los cambios. A UNESCO, Las necesidades educativas especiales. Conjunto de materiales para la formación de profesores. (pàgs. 115-125). Paris: autor. Vila, R. (1992). La resposta a l’alumnat amb nee mitjançant l’adequació del curriculum ordinari, Eines, 1. Palma de Mallorca: Centre de Professors Villa, R.; Thousand, J.; Chapple, J. (1996). Preparing Teachers to Support Inclusion: Preservice and Inservice Programs, Theory Into Pactice, 35 (1), 43-50. Villa, R.; Thousand, J.S. (Dir.) (1995).Creating and Inclusive School. Virginia: Association for Supervision and Curriculum Development. Vlachou, A. (1999). Caminos hacia una educación inclusiva. Madrid: La Muralla. VVAA (1993). Necesidades Educativas Especiales. Málaga: Aljibe. Wang, M. (1995). Atención a la diversidad del alumnado. Madrid: Narcea.
|
|
Complementària | |