Història (2001) |
Assignatures |
HISTÒRIA DE LES FORMACIONS SOCIALS I: DEL NEOLÍTIC AL FEUDALISME |
Objectius d'aprenentatge |
DADES IDENTIFICATIVES | 2007_08 |
Assignatura | HISTÒRIA DE LES FORMACIONS SOCIALS I: DEL NEOLÍTIC AL FEUDALISME | Codi | 12081101 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
6 | 4.5 | 1.5 | Obligatòria | Primer | Primer |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Objectius | Competències | ||
Analitzar les característiques de les societats neolítiques, antigues i medievals | A1 A2 A6 A9 |
B1 B3 B5 B6 B10 B13 |
C5 |
Comparar les formacions socials i identificar els denominadors comuns entre elles i explicar les diferències | A1 A2 A4 A9 |
B1 B3 B5 B6 B10 B13 |
C5 |
Comprendre les relacions humanes entorn al procés productiu | A1 |
||
Conèixer els principals processos d’organització econòmica de les societats del neolític, l’antiguitat i l’edat mitjana | A1 A9 |
||
Conèixer les fórmules d’organització de les societats des del neolític fins a finals de l’edat mitjana | A2 A9 |
B6 B10 B13 |
|
Relacionar els sistemes socioeconòmics amb les relacions de poder o el seu enfortiment per fórmules ideològiques | A1 A2 A9 |
B1 B3 B5 B6 B10 B13 |
C5 |
Analitzar les causes i conseqüències de les principals fórmules organitzatives socials | A2 A4 A5 |
B1 B3 B5 B6 B10 B13 |
C5 |
Introduir els grans temes de debat historiogràfic, ja que aproxima a la complexitat de la historiografia i permet descobrir tòpics del pensament històric | A4 A5 A6 |
B1 B3 B6 B10 B13 |
C1 C5 |
Analitzar els conceptes a partir de les fonts històriques –intencionals i “no intencionals”- | A6 A9 |
B1 B3 B6 B10 B13 |
C5 |
Comparar elements de les estructures econòmiques antigues o medievals amb d’altres de les societats actuals. | A1 A5 A9 |
B1 B3 B5 B6 B10 B13 |
C5 |