Ensenyament de Llengües Estrangeres (2007) |
Assignatures |
USOS I REGISTRES DE L´ESPANYOL |
Objectius d'aprenentatge |
DADES IDENTIFICATIVES | 2007_08 |
Assignatura | USOS I REGISTRES DE L´ESPANYOL | Codi | 125232109 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2on | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Obligatòria | Primer | Únic anual |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Objectius | Competències | ||
Conèixer les varietats lingüístiques de l'espanyol d'Espanya des del punt de vista dels usos específics, els estils i els nivells de llengua. | AC3 AC4 AC5 AC6 AC9 AC10 |
BC1 BC2 BC3 BC5 BC6 BC7 BC8 BC9 BC12 |
CC1 CC2 CC3 CC4 CC6 |
Reconèixer els trets distintius de l'àmbit específic, el registre i el nivell de llengua de qualsevol text oral o escrit en espanyol. | AC3 AC4 AC5 AC6 AC9 AC10 |
BC1 BC2 BC3 BC5 BC6 BC7 BC8 BC9 BC12 |
CC1 CC2 CC3 CC4 CC6 |
Analitzar tota mena de textos orals i escrits en castellà, tenint en compte la situació, els propòsits, el tema i el contingut dels missatges, així com les relacions entre els participants en la interacció comunicativa. | AC3 AC4 AC5 AC6 AC9 AC10 |
BC1 BC2 BC3 BC5 BC6 BC7 BC8 BC9 BC12 |
CC1 CC2 CC3 CC4 CC6 |
Produir textos orals i escrits en espanyol adequats als diferents usos específics, estils i nivells de llengua. | AC3 AC4 AC5 AC6 AC9 AC10 |
BC1 BC2 BC3 BC5 BC6 BC7 BC8 BC9 BC12 |
CC1 CC2 CC3 CC4 CC5 CC6 |
Saber trobar la informació necessària a les principals fonts d'informació i recursos bibliogràfics i telemàtics sobre la llengua espanyola, sobretot pel que fa als usos i registres. | AC7 AC8 AC10 AR1 |
BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8 BC9 BC13 BC14 BC15 |
CC2 CC3 CC4 CC6 |
Prendre consciència de la importància de l'elecció de les peces lingüístiques adequades als diferents usos específics, estils i nivells de llengua per tal d'aconseguir una comunicació eficaç en els àmbits que els són propis, així com en la definició de la imatge personal i de la corporativa en l'àmbit del treball. | AC5 AC6 |
BC3 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8 BC9 BC10 BC12 BC15 |
CC1 CC4 CC6 |
Acceptar que la llengua és viva i que tant els models de prestigi com les variants informals evolucionen, la qual cosa implica un compromís d'actualització constant del coneixement de la realitat de l'ús de l'idioma. | AC3 AC4 AC5 AC6 AC9 |
BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8 BC9 BC12 BC13 BC15 |
CC1 CC3 CC4 CC6 |