Mestre Especialitat en Educació Especial (1997) |
Assignatures |
RELIGIÓ I CULTURA |
Fonts d'informació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2008_09 |
Assignatura | RELIGIÓ I CULTURA | Codi | 11091214 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
4.5 | 3 | 1.5 | Optativa | Primer |
Objectius | Recomanacions | Metodologia docent |
Metodologia avaluació | Programa | Perfil de competències |
Fonts d'informació |
Bàsica | |
A banda del possible material didàctic –fotocòpies, articles especialitzats, etc. – aportat pel professor, es considera bàsic consultar alguns capítuls de la següent bibliografia: Y. BELABAL (dir.), Racionalismo. Empirismo. Ilustración, Siglo XXI, Madrid, 1991. C. DÍAZ, Nihilismo y estética (Filosofía de fin de milenio), Cincel, Madrid, 1987. D. A., Creure després del segle de la sospita, (F. Torralba, coord.), Editorial Mediterrànea, Barcelona, 2001. D. A., Ciències humanes i fe cristiana, Cruilla, Barcelona, 1995. M. ELÍADE, Lo sagrado y lo profano, Guadarrama, Madrid, 1967. —Tratado de historia de las religiones. Morfología y dinámica de lo sagrado, Cristiandad, Madrid, 1981 (2ª ed.).
J. ESTRUCH, Secularització i pluralisme en la societat catalana d’avui, Institut d’Estudis Catalans, Barcelona, 1996. M. FRAIJÓ, Filosofía de la religión. Estudios y textos, Trotta (1) / Paradigmas, Madrid, 1994. S. FREUD, El malestar en la cultura, Alianza Editorial, Madrid, 1999. J. A. GALINDO, Dios no ha muerto: la existencia y la bondad de Dios frente al enigma del mal, San Pablo, Madrid, 1996. O. GONZÁLEZ DE CARDEDAL, La gloria del hombre. Reto entre una cultura de la fe y una cultura de la increencia, Madrid, 1986. L. GONZÁLEZ CARVAJAL, Ideas y creencias del hombre actual, Sal Terrae, Santander, 1992. M. MARDONES, Para comprender las nuevas formas de la religión, Verbo Divino, Estella (Navarra), 1994.
R. OTTO, Lo santo, Alianza Editorial, Madrid, 1997. F. TORRALBA ROSELLÓ, Per què creure? La raonabilitat de la fe, edebé, Barcelona, 2000.
|
|
Complementària | |