2008_09
Guia docent 
Facultat de Ciències de l`Educació i Psicologia
A A 
català 
 
 
Mestre Especialitat en Educació Infantil (1997)
 Assignatures
  DESENVOLUPAMENT DE L´EXPRESSIÓ MUSICAL I LA SEVA DIDÀCTICA
   Competències
Codi  
A1 Conèixer i comprendre la complexitat dels processos educatius, en general (finalitat i funcions de l'educació i del sistema educatiu, teories del desenvolupament i de l'aprenentatge, l'entorn cultural i social i l’àmbit institucional i organitzatiu de l'escola, el disseny i desenvolupament del currículum, el paper del docent.
A2 Dissenyar i desenvolupar projectes educatius i unitats de programació que permetin adaptar el currículum al context sociocultural
A12 Ser capaç d’utilitzar les cançons i els jocs musicals com a mitjà per promoure la comprensió de la realitat del so i les formes musicals.
A14 Ser capaç de dissenyar activitats d'aprenentatge de noves formes d'expressió artística a partir de materials diversos per potenciar la creativitat.
A22 Saber utilitzar el joc com a principal recurs didàctic.
A24 Ser capaç de crear, seleccionar i avaluar materials curriculars destinats a promoure l'aprenentatge a través d'activitats amb sentit per a l'alumne d'aquestes edats.
A25 Ser capaç de dissenyar, aplicar i avaluar activitats i materials que fomentin la creativitat infantil.
A26 Ser capaç d’utilitzar l'observació sistemàtica com a principal instrument d'avaluació global, formativa i contínua de les capacitats de l'alumne.
A28 Organitzar l'ensenyament en el marc dels paradigmes epistemològics de les àrees curriculars, utilitzant de forma integrada els sabers disciplinaris, transversals i multidisciplinaris adequats al respectiu nivell educatiu.
A29 Conèixer els fonaments i desenvolupament de la didàctica i la pedagogia musical i realitzar adaptacions per permetre que els nens gaudeixin de la música i del seu ús com a mitjà d'expressió
A30 Conèixer els principis de neurofisiologia sobre estimulació i percepció sonora, semítica i simbolització en llenguatges musicals
A31 Conèixer els fonaments del llenguatge musical, tècnica instrumental i vocal, harmonia, rítmica i dansa
A32 Conèixer la dimensió musical de les àrees de coneixement: derivacions de l'acústica en educació musical
A33 Prendre consciència dels elements temàtics des d'una perspectiva de l'escolta i elaborar documents, esquemes i partitures
A34 Organitzar l'ensenyament en el marc dels paradigmes epistemològics de les àrees curriculars, utilitzant de forma integrada els sabers disciplinaris, transversals i multidisciplinaris adequats al respectiu nivell educatiu.
A35 Conèixer els fonaments i desenvolupament de la didàctica i la pedagogia musical i realitzar adaptacions per permetre que els nens gaudeixin de la música i del seu ús com a mitjà d'expressió
A36 Conèixer els principis de neurofisiologia sobre estimulació i percepció sonora, semítica i simbolització en llenguatges musicals
A37 Conèixer els fonaments del llenguatge musical, tècnica instrumental i vocal, harmonia, rítmica i dansa
A38 Conèixer la dimensió musical de les àrees de coneixement: derivacions de l'acústica en educació musical
A39 Prendre consciència dels elements temàtics des d'una perspectiva de l'escolta i elaborar documents, esquemes i partitures
A47 Conèixer els continguts que s'han d'ensenyar i la seva singularitat espistemològica i l'especifitat de la seva didàctica
B1 Aprendre a aprendre.
B2 Resoldre problemes de forma efectiva.
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu.
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa.
B5 Treballar de forma col•laborativa.
B9 Tenir capacitat d'anàlisi i sintesi
B12 Assumir la necessitat del desenvolupament professional continuo a travès de la autoavaluació de la pròpia práctica
B13 Tenir capacitat d'organització i planificació
B14 Ser capaç de prendre decisions
B15 Tenir un raonament crític
B16 Ser creatiu
B21 Tenir una actitud de valoració i respecte cap a la diversitat de l'alumnat.
C1 Dominar l'expressió i la comprensió d'un idioma estranger.
C2 Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC.
C5 Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia.