Codi |
|
A1 |
Conèixer i comprendre la complexitat dels processos educatius, en general (finalitat i funcions de l'educació i del sistema educatiu, teories del desenvolupament i de l'aprenentatge, l'entorn cultural i social i l’àmbit institucional i organitzatiu de l'escola, el disseny i desenvolupament del currículum, el paper del docent. |
A2 |
Dissenyar i desenvolupar projectes educatius i unitats de programació que permetin adaptar el currículum al context sociocultural |
A4 |
Conèixer el desenvolupament del llenguatge en l'etapa de l'educació infantil i dissenyar estratègies didàctiques orientades a l'enriquiment de les competències comunicatives. |
A7 |
Conèixer el desenvolupament psicomotor i dissenyar intervencions destinades a promoure’l. |
A9 |
Potenciar en els infants el coneixement i el control del seu cos i les seves possibilitats motrius, així com els beneficis que tenen sobre la salut. |
A10 |
Conèixer les estratègies metodològiques per desenvolupar nocions espacials, geomètriques i numèriques. |
A13 |
Promoure l'ús del dibuix i de la creació de figures com a instruments de l'aprenentatge i com a productes de l'esforç personal. |
A14 |
Ser capaç de dissenyar activitats d'aprenentatge de noves formes d'expressió artística a partir de materials diversos per potenciar la creativitat. |
A22 |
Saber utilitzar el joc com a principal recurs didàctic. |
A24 |
Ser capaç de crear, seleccionar i avaluar materials curriculars destinats a promoure l'aprenentatge a través d'activitats amb sentit per a l'alumne d'aquestes edats. |
A25 |
Ser capaç de dissenyar, aplicar i avaluar activitats i materials que fomentin la creativitat infantil. |
A26 |
Ser capaç d’utilitzar l'observació sistemàtica com a principal instrument d'avaluació global, formativa i contínua de les capacitats de l'alumne. |
A41 |
Preparar, seleccionar o construir materials didàctics i utilitzar-los en els marcs específics de les diferents disciplines |
A42 |
Conèixer la diversitat de recursos didàctics concrets, tant a l'aula com externs, per a l'ensenyament-aprenentatge de les ciències i als criteris per decidir com i quan utilitzar-los i adaptar-los a la diversitat dels alumnes i situacions |
A45 |
Integrar les noves tecnologies audiovisuals i informàtiques en l'ensenyament de les ciències |
A47 |
Conèixer els continguts que s'han d'ensenyar i la seva singularitat espistemològica i l'especifitat de la seva didàctica |
B1 |
Aprendre a aprendre. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb assertivitat a l'entorn laboral com a ciutadà. |
B8 |
Sensibilitzar-se pels temes vinculats amb el medi ambient. |
B9 |
Tenir capacitat d'anàlisi i sintesi |
B12 |
Assumir la necessitat del desenvolupament professional continuo a travès de la autoavaluació de la pròpia práctica |
B13 |
Tenir capacitat d'organització i planificació |
B16 |
Ser creatiu |
B21 |
Tenir una actitud de valoració i respecte cap a la diversitat de l'alumnat. |
C3 |
Desenvolupar la vida personal professional tenint una perspectiva àmplia i global del món. |
C4 |
Moure's amb facilitat per l'espai europeu i per la resta del món. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia. |