Mestre Especialitat en Educació Infantil (1997) (Campus Terres de l'Ebre) |
Assignatures |
TALLER DE MANUALITZACIONS |
Fonts d'informació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2008_09 |
Assignatura | TALLER DE MANUALITZACIONS | Codi | 11181101 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
4.5 | 3 | 1.5 | Obligatòria | Primer | Primer |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Bàsica | |
BIBLIOGRAFIA ACERETE, D.M. (1982): Objetivos i didáctica de la expresión plástica. Ed. Kapelusz, Buenos Aires. AGIRRE ARRIAGA, I. (2000): Teorias y prácticas en educación artística. Ideas para una revisión pragmatista de la experiéncia estética. Pamplona: Universidad Pública de Navarra. ALCAIDE, C. (2003): Expresión plástica y visual para educadores. Madrid. ICCE. ARNHEIM, R. (1979): Arte y percepción visual. Alianza Editorial, Madrid. BALADA, M. i JUANOLA, R (1984): L’educació visual a l’escola. Eds. 62, Barcelona. BERSON, M. (1962): Del garabato al dibujo. Ed. Kapelusz. Buenos Aires. BOIX, E., i CREUS, R. (1987): L’art a l’escola. Edit. La Polígrafa. Barcelona. BOSCH, E., et alt. (1999): Fer plàstica: un procés de diàlegs i situacions. Temes d’Infancia, A.M. Rosa Sensat. Barcelona. BOU, M. (1998). Como enseñar el arte. Eds. CEAC. Barcelona. CABANELLAS, I. (1980): Formación de la imagen plástica del niño. Didactica y desarrollo del sentido del espacio. Diputación Floral de Navarra. CALMY, G. (1977): La educación del gesto gràfico. Ed. Fontanella. Barcelona. CHERRY, C. (1978): El arte en el niño de preescolar. Ed. CEAC, Barcelona. COMUNE DI REGGIO EMILIA. SCUOLE DELL’INFANZIA (1997): I centro linguaggi dei bambini. Reggio Children, Reggio Emila. DAVOLI, M. i FERRI, G. (eds.)(2000): Reggio Tutta, Reggio Children, Reggio Emila. DONDIS, D.A. (1976): La sintaxis de la imagen. Edit. Gustavo Gili. Barcelona. EISNER, E. W.(1996): Educació de la visión artística. Paidós, Barcelona. ESCUELAS INFANTILES DE REGGIO EMILIA (1995): La inteligencia se construye usándola. Eds. Morata, Madrid. GARCIA BERMEJOS, S. (1978): El color en el arte infantil. Ed. Cepe. Madrid. GENERALITAT DE CATALUNYA: Nois i plàstica. Experiències didàctiques. HARGEAVES, J. (1994): Infáncia i educación artística. Eds. Morata. Madrid. KANDINSKY, V. (1977): Punto y línea sobre el plano. Ed. Seix Barral. Barcelona. KELLOGG, R. (1979): Análisis de la expresión plástica en el preescolar. Eds. Cincel, Madrid. LOWENFELD, V., 1 BRITTAIN, L. W. (1980): Desarrollo de la capacidad creadora. Ed. Kapelusz, Buenos Aires. LUQUET, G.H. (1972): El dibujo infantil. Eds. A. Redondo. Barcelona. LURÇAT, L. (1980): Pintar, dibujar, escribir, pensar. Ed. Cincel. Madrid. MARTINEZ, E., DELGADO, J. (1982): Los orígenes de la expresión. Ed. Cincel, Madrid. MENDEZ, M.S. (1983): El collage infantil. Aspectos artísticos y aplicaciones pedagógicas. Ed. Nestlé. Barcelona. MERODIO, I. (1987): Otro lenguaje: la enseñanza de la expresión plástica. Ed. Narcea, Madrid. RAY MURRAY: Manual de técnicas. Ed. Gustavo Gili. Barcelona. READ, H. (1982): Educación por el arte. Ed. Paidós. Barcelona. RIUS ESTRADA, M.D. (1989): Grafomotricidad. Seco Olea editores. Madrid. TILLEY, P.: El arte en la educación especial. Ed. Leal TORRES I TARRÉS, M. & JUANOLA I ARGEMÍ, R. (1998): Dibujar: mirar y pensar. Elsa Peretti Fondation. Barcelona. TORRES I TARRÉS, M. & JUANOLA I ARGEMÍ, R. (1998): Una manera de enseñar artes plásticas en la escuela. Elsa Peretti Fondation. Barcelona. VIGOTSKII, L. 5. (1982): La imaginación y el arte en la infancia. Ed. Akal. Madrid. |
|
Complementària | |