Mestre Especialitat en Educació Infantil (1997) (Campus Terres de l'Ebre) |
Assignatures |
LLENGUA I LITERATURA CATALANES |
Objectius d'aprenentatge |
DADES IDENTIFICATIVES | 2008_09 |
Assignatura | LLENGUA I LITERATURA CATALANES | Codi | 11181106 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
6 | 4 | 2 | Obligatòria | Primer | Anual |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Objectius | Competències | ||
Aconseguir la correcció gramatical i ortogràfica que hom espera en/a un mestre/a | B1 B2 B12 B18 |
C5 |
|
Domini dels recursos expressius en català | B1 B2 B12 |
||
· Consolidar el coneixement que l'alumnat té de la llengua catalana oral i escrita per garantir que puga usar-la correctament i adequada en la seua pràctica professional. | A1 A2 A3 |
B1 B2 B3 |
C5 |
· Conèixer les diferents tipologies de variació lingüística: diacrònica, diafàsica, diastràtica i diatòpica. | A4 A15 |
B9 B12 |
|
· Ampliar els continguts de la gramàtica descriptiva i la normativa. | A2 |
B1 B12 B18 |
|
· Afermar la formació en la lectura comprensiva i crítica. | A19 |
B15 |
|
· Introduir l'alumnat en l'anàlisi de les característiques i propietats dels diferents tipus de text. | A1 A2 A3 A25 |
B1 B5 B11 B12 B14 B15 B18 |
C5 |
· Aconseguir que l'alumnat siga capaç d'interpretar i produir tot tipus de textos orals i escrits adequats a cada situació comunicativa. | A21 A24 A25 A27 A28 A41 |
||
· Conèixer els conceptes i els referents de la sociolingüística, la planificació lingüística i el dret lingüístic per a l'anàlisi crítica de l'ús social de la llengua. | A5 |
B21 |
C3 |
· Adquirir una formació en cultura lingüística i literària adequada a la formació de meste i conèixer els referents per a continuar autònomament aquesta formació. | A3 A4 |
B12 B14 B15 B18 |
|
· Conèixer la normativa del Departament d'Educació referent al model lingüístic del professorat i els continguts curriculars que incideixen en la variació lingüística. | A1 A2 A3 A25 |
B1 B2 B5 B11 |
C5 |