Periodisme (2004) |
Assignatures |
ESTÀNDARD ESCRIT DE LA LLENGUA CATALANA |
Objectius d'aprenentatge |
DADES IDENTIFICATIVES | 2008_09 |
Assignatura | ESTÀNDARD ESCRIT DE LA LLENGUA CATALANA | Codi | 12111008 | ||||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er i 2on | ||||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | |||
6 | 3 | 3 | Troncal | Primer | Primer |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Objectius | Competències | ||
Reconèixer els trets bàsics del català estàndard i les varietats de la llengua catalana | B3 B15 |
C5 |
|
Conèixer les característiques específiques de la llengua catalana als mitjans de comunicació i a la publicitat | A10 |
C5 |
|
Consolidar els coneixements ortogràfics, gramaticals i lèxics de la llengua catalana estàndard | B7 |
C5 |
|
Capacitar l'alumnat per redactar diferents tipus de textos (tant periodístics com publicitaris) en català, tenint en compte la correcció i l'adequació al seu univers comunicatiu | A10 |
B4 B15 |
C5 |
Reflexionar sobre l'ús de la llengua en els mitjans de comunicació escrits, centrant l'atenció, també, en els llibres d'estil d'aquests mitjans | B3 |
C5 |
|
Escriure textos usant la varietat i el registre estàndards, que siguin adequats també des del punt de vista normatiu | B3 B4 |
C5 |
|
Identificar i corregir els problemes ortogràfics en textos escrits formals | C5 |
||
Identificar i corregir els problemes morfològics i sintàctics en textos escrits de caràcter formal i neutre | A10 |
C5 |
|
Identificar i corregir els problemes lexicosemàntics en textos escrits de caràcter formal i neutre | A10 |
C5 |
|
Prendre consciència de la importància d'una bona expressió escrita per al seu creixement professional i personal | B1 B7 B11 |
C5 |
|
Prendre consciència de la importància d'un bon domini de la llengua estàndard i normativa per al seu creixement professional i personal | B1 B7 B11 |
C5 |