2008_09
Guia docent 
Facultat de Lletres
A A 
català 
 
 
Publicitat i Relacions Publiques (2001)
 Assignatures
  OPINIÓ PÚBLICA
   Continguts
Tema Subtema
Tema 1. Introducció al concepte d’opinió pública Definició de l'opinió pública - El concepte clàssic d’opinió pública (1750-1922) - L'opinió pública en l'era de la comunicació de massa (1922-1968) - L'opinió pública a finals del segle XX
Tema 2. L’opinió pública empírica L'estudi de l'opinió pública en el marc de la recerca comunicativa – Les ciències socials aplicades al coneixement de l'opinió pública - Els mèdia com a impulsors de l'opinió pública empírica
Tema 3. L’opinió pública al segle XXI El retorn a la recerca dels aspectes col•lectius – La redefinició de l’esfera pública a l’era d’Internet - Ciutadania i democràcia sota els fenòmens de la globalització: el neoliberalisme després de la caiguda del Mur de Berlín – Les transformacions de l’opinió pública mundial després de l’11-S.
Tema 4. La ciberdemocràcia, mite o realitat? Societat civil i nous moviments socials – Noves formes de participació ciutadana i capacitació política en els usos de les noves tecnologies de la comunicació

Tema 5. Els comunicadors en el procés de formació de l’opinió pública
La informació política: rutines professionals i influència en la percepció política. L’agenda temàtica.