Infermeria (2002) (Campus Terres de l'Ebre ) |
Assignatures |
FONAMENTS D'INFERMERIA |
Metodologies |
DADES IDENTIFICATIVES | 2008_09 |
Assignatura | FONAMENTS D'INFERMERIA | Codi | 18061020 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
15 | 6 | 9 | Troncal | Primer | Anual |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Descripció | |
Activitats Introductòries | Presentació de l’assignatura |
Sessió Magistral | Exposició teòrica de part del contingut de l’assignatura |
Pràctiques a laboratoris | Simulacions: Llits: realització, mobilització, higiene. Higiene: Higiene parcial i total de la persona. Mesures d’asèpsia Mecànica corporal: Tècniques de mobilització,mesures i dispositius de protecció i seguretat. Constants vitals. Higiene postural PAI: Utilització del dossier del PAI |
Pràctiques externes (de camp/sortides) | Cada alumne realitzà un període obligatori de pràctiques clíniques en una unitat d’hospitalització d’un centre hospitalari o socisanitari assignat per l’Escola |
Treballs | Cada alumne realitzarà: La recollida de dades, utilitzant l’entrevista, l’observació i la valoració física i registrant les dades en un document. El anàlisis de les dades i emisió d'un judici diagnòstic i, elegint una categoria diagnòstica de la NANDA formularà un diagnòstic d’infermeria. Dossier de pràctiques Cada alumne complimentarà un dossier de pràctiques en la seva estada a les clíniques reunint informació de: el centre, la unitat, el equip multidisciplinar, la tipologia dels clients, els circuits de residus i material fungibles i no fungibles i l’alimentació. També farà una recollida de dades de 8 variables i aplicarà unes senzilles proves estadístiques |
Estudis previs | Lectura d’una documentació proposada (2 llibres i alguns articles relacionats amb el contingut teòric de la assignatura) i, posteriorment l’alumne farà una recensió de cadascun d’ells |
Resolució de problemes, exercicis | Cada alumne de forma individual resol a l’aula exercicis relacionats amb els temes explicats a les classes magistrals que la professora recull i corregeix tornant-los-ho. Altra part del contingut de l'assignatura es treballarà mitjançant l'aprenentatge basat en problemes. |