Mestre Especialitat en Educació Especial (1997) |
Assignatures |
DIDÀCTICA DE LA GEOMETRIA |
Metodologies |
DADES IDENTIFICATIVES | 2008_09 |
Assignatura | DIDÀCTICA DE LA GEOMETRIA | Codi | 11091220 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
4.5 | 3 | 1.5 | Optativa | Segon |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Descripció | |
Activitats Introductòries | En cada temàtica s'intenta establir una relació amb els continguts previs que pugui tenir l'aumnat a través d'un diàleg. |
Sessió Magistral | Per cada apartat i/o tema de la programació l'alumnat disposa d'un dossier amb una selecció de textos i propostes didàctiques. Els espais expositius per part del professor consisteixen en comentar i ampliar la informació dels dossiers esmentats. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària | Situacions de resolució de problemes i/o pràctica d'exercicis a l'aula ordinària: - Durant la sessió magistral el professor provoca situacions a partir de les quals l'alumnat ha de descobrir els continguts , estratègies, procediments, etc. que hi estiguin relacionats. - A les sessions de laboratori es plantegen situacions de didàctica de les matemàtiques perquè les resolgui l'alumnat adoptant el paper d'alumne escolar. - S'exerciten activitats i/o jocs del laboratori i es relacionen amb els continguts que s'hi desenvolupen |
Pràctiques a laboratoris | Per a cada apartat de la programació l'alumnat fa una manipulació dels materials didàctics i jocs del laboratori de Didàctica de les Matemàtiques. |
Treballs | Dos treballs en grup: Grups d’un màxim de 3 alumnes 1. Article: Lectura d'un article. Aspectes a tenir en compte: - Articles de revistes que facin referència a la didàctica de la geometria. - Exposició oral (5 minuts) davant la classe seguint el calendari establert. Hi participaran de manera proporcional els 2 o 3 components del grup. - Presentació del treball el dia de l’exposició (no més tard): - Màxim 3 pàgines: Síntesi de l'article i Opinió personal de cada membre del grup. - Fotocòpia de l'article. Cal subratllar els aspectes més destacables. 2. Unitat de programació: Preparar una sessió per a realitzar amb alumnat d'educació infantil o primària. Reunir en un dossier la unitat de programació (veure guió) i les observacions recollides en la pràctica. En el cas que s'hagi construït material didàctic caldrà presentar-lo juntament amb el dossier. Treball individual: Lectura de les primeres 134 pàgines del llibre: Dickson, Brown, Gibson. (1991) El aprendizaje de las matemáticas. Labor. Barcelona. A partir de la lectura del llibre cal fer les activitats següents: - Escollir dos aspectes de “Pensament espacial” i un aspecte de “Mesura”, aquest úlltim, que tingui relació directa amb la geometria: - Resumir amb paraules pròpies de què tracta cadascun d’ells. - Explicar la reflexió que t’ha suggerit la lectura de cadascun dels 3 aspectes triats. Extensió: entre 2,5 i 3 pàgines, en lletra 12 / 1.5 espais. |
Pràctiques a través de TIC | Es programen sessions a l'aula d'ordinadors per a conèixer els materials i propostes didàctiques que es poden trobar a diferents webs nacionals i internacionals |