Guia docent Escola Tècnica Superior d`Enginyeria Química |
català |
Enginyeria Química (1993) |
Assignatures |
MECÀNICA DE FLUIDS I |
Objectius d'aprenentatge |
DADES IDENTIFICATIVES | 2008_09 |
Assignatura | MECÀNICA DE FLUIDS I | Codi | 20011016 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
6 | 3 | 3 | Troncal | Primer | Segon |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Objectius | Competències | ||
Distingir els materials que es comporten com a fluids i conèixer les propietats que els caracteritzen. | A1 A3 |
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B11 B12 B13 B14 B15 |
C1 |
Conèixer les unitats de les magnituds físiques relacionades amb els fluids i les equivalències entre els diferents sistemes d’unitats. | A3 |
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B11 B12 B13 B14 B15 |
C1 |
Comprendre el concepte de pressió i identificar les forces generades per les pressions en el si d’un fluid. | A1 A2 |
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B11 B12 B13 B14 B15 |
C1 |
Plantejar i resoldre el balanç de les forces que actuen sobre un fluid estàtic. Plantejar i resoldre el balanç de les forces que els fluids estàtics fan sobre les superfícies dels recipients que els contenen. | A1 A3 |
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B11 B12 B13 B14 B15 |
C1 |
Identificar els termes que intervenen en el balanç d’energia mecànica. Plantejar i resoldre el balanç d’energia mecànica en un sistema on hi ha un fluid en moviment. | A1 A2 A3 A8 |
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B11 B12 B13 B14 B15 |
C1 |
Aplicar el concepte d’anàlisis dimensional a l’estudi dels problemes de circulació de fluids. Interpretar els gràfics de factor de ficció pel flux en canonades. | A3 |
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B11 B12 B13 B14 B15 |
C1 |
Plantejar i resoldre el balanç d’energia mecànica per problemes de flux de fluids en canonades. Avaluar les pèrdues de càrrega produïdes tant per la fricció com per els accessoris d’una instal.lació. | A1 A2 A3 A8 |
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B11 B12 B13 B14 B15 |
C1 |
Conèixer els diferents tipus de bombes que es poden usar per impulsar els fluids i, en particular, conèixer les característiques de les bombes centrífugues. | A8 |
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B11 B12 B13 B14 B15 |
C1 |
Dimensionar i calcular els paràmetres bàsics d’un sistema de transport de fluid compost per una o més bombes i un circuit amb diferents tipus d’accesoris. | A8 A14 A15 |
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B11 B12 B13 B14 B15 |
C1 |
Plantejar i resoldre el balanç diferencial de quantitat de moviment (flux laminar en canonades o entre plaques planes) per obtenir l’expressió del perfil de velocitat. Integrar el perfil de velocitat per obtenir cabal, velocitat mitjana, esforç a la paret, etc. | A2 |
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B11 B12 B13 B14 B15 |
C1 |
Conèixer l’expressió del perfil de velocitat en flux turbulent en una canonada i en capa límit. Integrar el perfil de velocitats en una canonada per obtenir l’expressió el factor de fricció en flux turbulent. | A2 |
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B11 B12 B13 B14 B15 |
C1 |
Comunicar eficientment els resultats dels càlculs tant de forma oral com escrita. | C1 C5 |