Educació Social (1999) |
Assignatures |
PROGRAMES D'ANIMACIÓ SOCIOCULTURAL |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2009_10 |
Assignatura | PROGRAMES D'ANIMACIÓ SOCIOCULTURAL | Codi | 11081007 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
6 | 4.5 | 1.5 | Troncal | Segon | Segon |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
1. Bases teòriques i històriques de l´ASC | 1.1. L´ASC a Europa i Espanya. Història i situació actual 1.2. Aproximació conceptual a l´ASC. 1.3. Paradigmes i corrents 1.4. Les industries culturals 1.5. La política cultural |
2. L´anàlisi de la realitat sociocultural | 2.1. Les fases de l´anàlisi sociocultural 2.2. Priorització de necessitats socioculturals 2.3. Deficiències més comunes en un anàlisi de realitat sociocultural |
3. Disseny de programes/projectes d´ASC i tipologia de programes/projectes | 3.1. Eixos que configuren els programes 3.2. Nivells de concreció del procés de planificació sociocultural 3.3. Components de la planificació sociocultural 3.4. Fases de la planificació 3.5. El projecte d´ASC com a concreció del procés planificador i com a eina per a la intervenció. |
4. Les tècniques d´intervenció i tipologia d´activitats | 4.1. Les tècniques de grup 4.2. Les activitats d´animació |
5. L´avaluació de programes/projectes d´ASC | 5.1. La problemàtica de l´avaluació en el camp de l´ASC 5.2. El disseny de l´avaluació 5.3. Els indicadors d´avaluació 5.4. Tècniques i instruments per a l´avaluació |
6. Els animadors socioculturals | 6.1. Formació i perfil professional |
7. Particularitats de l´ASC en funció dels destinataris | 7.1. L´ASC dirigida als joves 7.2. L´ASC dirigida als infants 7.3. L´ASC dirigida a la tercer edat 7.4. L´ASC dirigida a la població en conflicte social |