Mestre Especialitat en Educació Especial (1997) |
Assignatures |
PEDAGOGIA DE LA RELIGIÓ |
Fonts d'informació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2009_10 |
Assignatura | PEDAGOGIA DE LA RELIGIÓ | Codi | 11091215 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
6 | 4 | 2 | Optativa | Segon |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Bàsica | |
AA. VV., La educación moral en Primaria y Secundaria, Aula Reforma, 19, MEC-Edelvives, Madrid- Zaragoza, 1995.
P. CASTELLVÍ, Teories i models. Introducció a la psicologia evolutiva i educativa, Biblioteca Universitaria, Barcelona 1994. J. PUIG, La construcción de la personalidad moral, Paidós, Barcelona, 1996. E. TURIEL – I. ENESCO – J. LINAZA, El mundo social en la mente infantil, Alianza, Madrid, 1989. —— Comisión Episcopal de Enseñanza y Catequesis (ed.), Documentos colectivos del Episcopado Español sobre formación religiosa y educación 1969-1980, Edice, Madrid,1981. Comisión Episcopal de Enseñanza y Catequesis (ed.), Documentos colectivos del Episcopado Español sobre formación religiosa y educación 1981-1985, Edice, Madrid, 1986. J. J. DÍEZ, Familia-escuela, una relación vital, Narcea, Madrid, 1982. E. FAURE, Aprender a ser, Alianza Editorial Unesco, Madrid,61981.
—— Comisión Episcopal de Enseñanza y Catequesis (ed.), Documentos colectivos del Episcopado español sobre formación religiosa y educación 1969-1980, EDICE, Madrid, 1981. Generalitat de Catalunya, Departament d’Ensenyament, Educació primària: curriculum, 1992. F. RIU, Tothom té dret a l’educació, Publicació del SECC, Barcelona, 1988. A. SALA – J. GEVAERT – R. GIANNATELLI, Didáctica de la Enseñanza de la Religión. Orientaciones generales, Editorial CCS, Madrid, 1993. Secretariat de l’Escola Cristiana, L’educador creient. El laic catòlic en l’escola, testimoni de la fe, Document de la sagrada Congregació per a l’educació Catòlica, Barcelona, 1983. J. VECCHI – J. M. PRELLEZO, Proyecto educativo pastoral. Conceptos fundamentales, Editorial CCS, Madrid, 1986. —— AA. VV., Cambios históricos e identidad cristiana, Sígueme, Salamanca, 1997. AA. VV., Redescubrir hoy la identidad y la misión del educador de la fe, San Pío X, Madrid 1991. AA. VV., La educación en valores, PPC, Madrid 1997. AA. VV., Escuchar el mundo, oir a Dios. Teólogos y educación, PPC, Madrid, 1997, J. BESTARD, Món d’avui i fe cristiana, Publicacions de l’Abadia de Montserrat, 1980. J. COMBLIN, Cristianos rumbo al siglo XXI. Nuevo camino de liberación, San Pablo, Madrid, 1996, L. GONZÁLEZ CARVAJAL, Ideas y creencias del hombre actual, Sal Terrae, Santander, 1991.
O. GONZÁLEZ DE CARDEDAL, Educación y educadores. El primer problema moral de Europa, PPC, Madrid, 2003. |
|
Complementària | |