Mestre Especialitat en Educació Infantil (1997) |
Assignatures |
PSICOLOGIA DE L'EDUCACIÓ INFANTIL |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2009_10 |
Assignatura | PSICOLOGIA DE L'EDUCACIÓ INFANTIL | Codi | 11111103 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
4.5 | 3 | 1.5 | Obligatòria | Tercer | Segon |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
MÒDUL I. L’escolarització dels petits. Desenvolupament i aprenentatge en l’etapa d’educació infantil | 1. Les pràctiques educatives escolars en l’educació infantil i el desenvolupament personal 1.1. La perspectiva ecològica del desenvolupament humà. La incidència dels diferents contextos en el desenvolupament dels infants. 2. Les pràctiques educatives escolars en l’educació infantil i la seva relació amb les pràctiques familiars 2.1.Formes de vida de la infància de 0 a 6 anys. Els infants i les seves famílies en la perspectiva actual. 2.2.Les pràctiques educatives familiars. Conductes parentals. Creences familiars respecte al desenvolupament i l'educació dels seus fills i filles. 3. El caràcter interdisciplinari dels serveis educatius a nivell comunitari i la seva incidència en el desenvolupament dels infant 3.1.Serveis sociocomunitaris d’atenció a la infància. Factors que incideixen en la creació d'aquests serveis. Tipologies de centres i serveis d'atenció a la infància. 3.2.Programes adreçats a la formació de les famílies. 4. Escola i mitjans de comunicació. |
MÒDUL II. Ensenyament i aprenentatge dels continguts. Elaboració i desenvolupament del currículum en l’etapa d’educació Infantil | 1. Les àrees del currículum : capacitats, objectius, continguts, orientacions didàctiques i per l’avaluació. 2. La planificació i programació: El treball per projectes |
MÒDUL III. Estratègies organitzatives i metodològiques en l’Educació Infantil. | 1. Organització de l’espai i el temps. Els materials 2. Les situacions educatives principals. |