2009_10
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
 
Mestre Especialitat en Educació Infantil (1997)
 Assignatures
  PSICOLOGIA DE L'EDUCACIÓ INFANTIL
   Continguts
Tema Subtema
MÒDUL I. L’escolarització dels petits. Desenvolupament i aprenentatge en l’etapa d’educació infantil 1. Les pràctiques educatives escolars en l’educació infantil i el desenvolupament personal
1.1. La perspectiva ecològica del desenvolupament humà. La incidència dels diferents contextos en el desenvolupament dels infants.

2. Les pràctiques educatives escolars en l’educació infantil i la seva relació amb les pràctiques familiars
2.1.Formes de vida de la infància de 0 a 6 anys. Els infants i les seves famílies en la perspectiva actual.
2.2.Les pràctiques educatives familiars. Conductes parentals. Creences familiars respecte al desenvolupament i l'educació dels seus fills i filles.

3. El caràcter interdisciplinari dels serveis educatius a nivell comunitari i la seva incidència en el desenvolupament dels infant
3.1.Serveis sociocomunitaris d’atenció a la infància. Factors que incideixen en la creació d'aquests serveis. Tipologies de centres i serveis d'atenció a la infància.
3.2.Programes adreçats a la formació de les famílies.

4. Escola i mitjans de comunicació.

MÒDUL II. Ensenyament i aprenentatge dels continguts. Elaboració i desenvolupament del currículum en l’etapa d’educació Infantil 1. Les àrees del currículum : capacitats, objectius, continguts, orientacions didàctiques i per l’avaluació.
2. La planificació i programació: El treball per projectes
MÒDUL III. Estratègies organitzatives i metodològiques en l’Educació Infantil. 1. Organització de l’espai i el temps. Els materials
2. Les situacions educatives principals.