2009_10
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
 
Pedagogia (2002)
 Assignatures
  TEORIA DE L'EDUCACIÓ
   Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de la metèia a estudiar i anàlisi dels coneixements previs.
Sessió Magistral Es tracta d’una sessió on el professor recollirà informació sobre el nivell de coneixements previs que presenten els alumnes en relació a una assignatura en concret. Es podrà fer mitjançant la formulació d’unes preguntes generals al grup classe, o mitjançant un qüestionari individual, per exemple.
Esdeveniments científics i/o divulgatius S'informarà del congrésos i jornades sobre les temàtiques que es treballen.
Presentacions / exposicions - Presentacions/exposicions. És l’exposició oral per part dels alumnes d’un tema concret o d’un treball. La presentació va dirigida a la resta de l’alumnat del grup. Prèviament la professora haurà donat unes indicacions sobre com realitzar la presentació.
Pràctiques a laboratoris Es realitzaran diverses prèctiques relacionades amb els temes de l'assignatura a la pròpia aula .
Pràctiques de camp/sortides Si és possible es realitzaran algunes visites a àmbits concrets on actua el pedagog/a, o bé vindran experts a l'aula.
Treballs Es realitzaran alguns treballs temàtics sobre els temes que es desenvolupen, amb la coordinació de la professora.
Estudis previs - Anàlisi de documents audiovisuals. Consisteix en l’anàlisi i discussió de documents com, per exemple, pel•lícules o documentals, proposats per la professora amb un guió previ sobre els aspectes que cal observar o discutir. S’utilitzarà per a treballar aspectes puntuals del temari o per a crear estat d’opinió i/o sensibilització sobre temes concrets del camp de la Pedagogia. El resultat d’aquest exercici s’haurà de presentar per escrit.
Resolució de problemes, exercicis - Lectura d’articles i documents. Consisteix en la lectura i anàlisi de textos relatius a l’assignatura. Normalment aquesta és una activitat autònoma, que es realitza sense la guia directa i la presència de la professora. El resultat d’aquest exercici s’haurà de presentar per escrit.
Pràctiques a través de TIC S'utilitzaran les noves tecnologies per la búsqueda d'informació i posteriorment la presentació de treballs.
Debats - Debats. És la discussió o confrontació sobre un tema determinat relacionat amb l’assignatura.