Psicopedagogia (2003) |
Assignatures |
MÈTODES D'INVESTIGACIÓ EN EDUCACIÓ |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2009_10 |
Assignatura | MÈTODES D'INVESTIGACIÓ EN EDUCACIÓ | Codi | 11172004 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2on | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
6 | 4.5 | 1.5 | Troncal | Primer | Primer |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
BLOC A: La investigació educativa: aspectes teòrics i pràctics. | - La naturalesa de la investigació. El mètode científic. La realitat natural i la realitat social. Del positivisme a l'interpretatiu i el soci crític. - La realitat educativa i la investigació en el nostre país. Problemàtiques, temes i institucions. |
BLOC B: La pràctica de la investigació quantitativa. | - La investigació quantitativa: Antecedents, enfocaments i metodologia. - El disseny, la planificació i l'execució de les investigacions quantitatives. La formulació d'hipòtesis i definició de variables. - La metodologia quantitativa. Tècniques i instruments de recollida d'informació. Criteris de rigor. |
BLOC C: La pràctica de la investigació qualitativa. | - La investigació qualitativa: Antecedents, enfocaments i metodologia. - La metodologia qualitativa. Tècniques i instruments de recollida d'informació. Criteris de rigor. - L'anàlisi de dades qualitatives. Concepte d'anàlisi. Procés i dificultats. La reducció de dades: tècniques. Codificació i recodificació. Els programes informàtics. Informe, conclusions i recomanacions. - La investigació-acció. Antecedents, fonamentació i desenvolupament. El compromís i rol de l'investigador/es. |
BLOC D: La integració de metodologies d'investigació. | - La integració de metodologies. Aspectes epistemològics i tècnics. Dissenys integradors. Justificació i valoració. |