Mestre Especialitat en Educació Infantil (1997) (Campus Terres de l'Ebre) |
Assignatures |
DESENVOLUPAMENT PSICOMOTOR |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2009_10 |
Assignatura | DESENVOLUPAMENT PSICOMOTOR | Codi | 11181019 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
6 | 4 | 2 | Troncal | Segon | Anual |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
Tema I Evolució de les capacitats psicomotrius en l'educació infantil |
1.1 Aspectes generals i definició de conceptes bàsics 1.2 Les conductes neuromotores: -L’organització tònic-postural -La lateralitat 1.3 Les conductes neuromotores bàsiques -Bases biològiques del moviment -El desenvolupament neuromotor -Les etapes de la motricitat -Les relacions de la motricitat amb l’espai, el temps i la lateralitat -El desenvolupament de la locomoció -El desenvolupament de la prensió -Evolució de la motricitat a la comunicació -L’activitat gràfica 1.4 El coneixement del cos -L’esquema corporal -La imatge del cos 1.5. Les conductes perceptiu-motores -L’organització perceptiva -L’estructuració espacial -L’estructuració temporal 1.6. les dificultats en el desenvolupament psicomotor |
Tema III L’avaluació del desenvolupament psicomotor |
3.1. L’observació de l’expressivitat motriu: -moments de l'observació -paràmetres de l'expressivitat psicomotriu 3.2. La comunicació de l’observació |
Tema IV L'educació psicomotriu a l'etapa d'educació infantil |
4.1. Evolució històrica del concepte de psicomotricitat i de la pràctica psicomotora 4.2. Finalitats de l’educació psicomotriu 4.3. L’educació psicomotriu en el currículum 4.4. L’educació psicomotriu i el tractament de la diversitat educativa |
Tema V La pràctica de la psicomotricitat: Les situacions educatives |
5.1 L'activitat espontània dels infants 5.2 Les situacions de vida quotidiana 5.3 La sessió de psicomotricitat |