2009_10
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
 
Mestre Especialitat en Educació Infantil (1997) (Campus Terres de l'Ebre)
 Assignatures
  DESENVOLUPAMENT PSICOMOTOR
   Continguts
Tema Subtema
Tema I
Evolució de les capacitats psicomotrius en l'educació infantil
1.1 Aspectes generals i definició de conceptes bàsics
1.2 Les conductes neuromotores:
-L’organització tònic-postural
-La lateralitat
1.3 Les conductes neuromotores bàsiques
-Bases biològiques del moviment
-El desenvolupament neuromotor
-Les etapes de la motricitat
-Les relacions de la motricitat amb l’espai, el temps i la lateralitat
-El desenvolupament de la locomoció
-El desenvolupament de la prensió
-Evolució de la motricitat a la comunicació
-L’activitat gràfica
1.4 El coneixement del cos
-L’esquema corporal
-La imatge del cos
1.5. Les conductes perceptiu-motores
-L’organització perceptiva
-L’estructuració espacial
-L’estructuració temporal
1.6. les dificultats en el desenvolupament psicomotor
Tema III
L’avaluació del desenvolupament psicomotor
3.1. L’observació de l’expressivitat motriu:
-moments de l'observació
-paràmetres de l'expressivitat psicomotriu
3.2. La comunicació de l’observació



Tema IV

L'educació psicomotriu a l'etapa d'educació infantil


4.1. Evolució històrica del concepte de psicomotricitat i de la pràctica psicomotora
4.2. Finalitats de l’educació psicomotriu
4.3. L’educació psicomotriu en el currículum
4.4. L’educació psicomotriu i el tractament de la diversitat educativa
Tema V


La pràctica de la psicomotricitat: Les situacions educatives

5.1 L'activitat espontània dels infants

5.2 Les situacions de vida quotidiana

5.3 La sessió de psicomotricitat