Grau de Publicitat i Relacions Públiques (2009) |
Asignaturas |
TEORÍAS DE LA COMUNICACIÓN |
Contenidos |
DATOS IDENTIFICATIVOS | 2009_10 |
Asignatura | TEORÍAS DE LA COMUNICACIÓN | Código | 12224004 | |||||
Titulación |
|
Ciclo | 1er | |||||
Descriptores | Cr.totales | Tipo | Curso | Periodo | ||||
6 | Formación básica | Primer | Primero |
Competencias | Resultados de aprendizaje | Contenidos |
Planificación | Metodologías | Atención personalizada |
Evaluación | Fuentes de información | Recomendaciones |
tema | Subtema |
tema 1 - Per què estudiar els mitjans? |
Mediatització. Revolució tecnològica. Reflexivitat, individualització i diàleg. Cibercultura. |
tema 2 - Perspectives i vigència actual de les teories de la comunicació: enfocament estructuralista. |
Funcions i disfuncions dels mitjans, teoria de sistemes, determinisme tecnològic, determinisme econòmic, semiòtica estructuralista. Postmodernisme. |
tema 3 - Perspectives i vigència actual de les teories de la comunicació: enfocament subjectivista. |
La construcció mediàtica de la realitat, interaccionisme simbòlic. Escola de Palo Alto. |
tema 4 - Perspectives i vigència actual de les teories de la comunicació: enfocament crític. |
Escola de Frankfurt. Teoria de l'acció comunicativa. Estudis culturals. |
tema 5 - Recerca en comunicació | Àmbits d'estudi i aportacions de la recerca comunicativa. |