2009_10
Guía docente 
Facultat de Lletres
A A 
castellano 
Grau de Publicitat i Relacions Públiques (2009)
 Asignaturas
  TEORÍAS DE LA COMUNICACIÓN
   Contenidos
tema Subtema
tema 1 - Per què estudiar els mitjans?


Mediatització. Revolució tecnològica. Reflexivitat, individualització i diàleg. Cibercultura.
tema 2 - Perspectives i vigència actual de les teories de la comunicació: enfocament estructuralista.


Funcions i disfuncions dels mitjans, teoria de sistemes, determinisme tecnològic, determinisme econòmic, semiòtica estructuralista. Postmodernisme.
tema 3 - Perspectives i vigència actual de les teories de la comunicació: enfocament subjectivista.


La construcció mediàtica de la realitat, interaccionisme simbòlic. Escola de Palo Alto.
tema 4 - Perspectives i vigència actual de les teories de la comunicació: enfocament crític.


Escola de Frankfurt. Teoria de l'acció comunicativa. Estudis culturals.
tema 5 - Recerca en comunicació Àmbits d'estudi i aportacions de la recerca comunicativa.