Mestre Especialitat en Educació Especial (1997) |
Assignatures |
INTERVENCIÓ PSICOEDUCATIVA EN L'APRENENTATGE EN LA LECTOESCRIPTURA |
Fonts d'informació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2009_10 |
Assignatura | INTERVENCIÓ PSICOEDUCATIVA EN L'APRENENTATGE EN LA LECTOESCRIPTURA | Codi | 11091022 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
4.5 | 3 | 1.5 | Troncal | Tercer | Segon |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Bàsica | |
(Els assenyalats amb * són textos d'estudi obligatoris per als qui no segueixen el sistema d’avaluació continuada) * BONALS, J.(1994): Assessorar l’aprenentatge de l’escriptura. Consell Comarcal del Berguedà-P.P.U. Barcelona CAMPS, A i altres (1989): L’ensenyament de l’ortografia. Barcelona: Editorial Graó CASSANY, D. (1993): Reparar l’escriptura. Didàctica de la correcció de l’escrit. Barcelona: Graó CATALÀ, G. I alt. (1996): Avaluació de la comprensió lectora. Proves ACL. Barcelona: Editorial Graó COMES, G. (1999):Intervenció educativa en les dificultats ortogràfiques. Tarragona: ICE URV * CUETOS F. (1991): Psicología de la escritura. (Diagnóstico y tratamiento de los trastornos de escritura). Madrid: Edit. Escuela Española * DEFIOR, S. (1996): Las dificultades de aprendizaje: un enfoque cognitivo. Lectura, Escritura, Matemáticas.Archidona (Málaga): Ediciones Aljibe DIEZ, A. (coord.) (1998): L’aprenentatge de la lectoescritura des d’una perspectiva constructivista I i II. Barcelona: Graó FONS, M. (1999). Llegir i escriure per viure. Barcelona: La Galera * GARCIA, J-N., MARBAN, J. (2002) Instrucción estratègica en la composición escrita. Barcelona: Ariel JOLIBERT, J. (1992): Formar infants productors de textos. Barcelona: Graó MANSO, A.J., DEL CAMPO, E., REJAS, P. (1996): Dificultades de aprendizaje (Escritura, ortografia y cálculo). Madrid: Edit. Centro de estudios Ramon Areces S.A. * MARUNY, Ll. i altres (1998): Escribir y leer. Centro de Publicaciones del MEC i Edelvives Perspectiva Escolar nº 239 (1999): Monogràfic. Aprendre de llegir i escriure: un procés de recerca de sentit. NEMIROVSKY, M. i altres (2009). Experiencias escolares con la lectura y la escritura. Barcelona: Graó. ROCA, N. i alt. (1994): Escriptura i necessitats educatives especials. Barcelona: ICE UAB (En castellà: Madrid: Fundación Infancia y Aprendizaje) SALVADOR, F. (1997): Dificultades en el aprendizaje de la expresión escrita. Una perspectiva didáctica. Archidona (Málaga): Ediciones Aljibe SALVADOR F. (2000): Como prevenir las dificultades en la expresión escrita. Archidona: Ediciones Aljibe * TEBEROSKY, A. (2001). Proposta constructivista per aprendre a llegir i a escriure. Barcelona: Vicens Vives TEBEROSKY, A. (1995): Más allá de la alfabetización. Madrid: Santillana TEBEROSKY, A., SOLER, M. (comp.) (2003) Contextos de alfabetización inicial. Barcelona: ICE- Horsori TOLCHINSHY,L., SIMÓ,R. (2001): Escribir y leer a través del curriculum. Barcelona:ICE-Horsori |
|
Complementària | |
Es presentarà en les guies de treball corresponents a cada mòdul |