Grau de Pedagogia (2009) |
Assignatures |
HABILITATS COMUNICATIVES |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2009_10 |
Assignatura | HABILITATS COMUNICATIVES | Codi | 11214004 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
12 | Formació bàsica | Primer | Anual |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
1. Habilitats i estratègies de comunicació I. | 1.1- Sistemes comunicatius. 1.2- Característiques d'una síntesi i d'un informe. 1.3- Tipus de discursos. 1.4- Recursos d'exposició. 1.5- Coherència comunicativa i recursos retòrics. 1.6- Organització d'una presentació oral. 1.7-Característiques d'un informe escrit. |
2. Els processos d’interacció i comunicació educativa. | 2.1- Els processos d'interacció i comunicació general. 2.2- Models de comunicació. 2.3- Tractament i recursos lingüístics. 2.4- Comentaris crítics de llibres. 2.5- Gestió de la informació. 2.6- Funcions bàsiques comunicatives a l'educació: emocional. 2.7- Funcions bàsiques comunicatives a l'educació: reguladora. 2.8- Funcions bàsiques comunicatives a l'educació: emocional + reguladora 2.9- Funcions bàsiques comunicatives a l'educació: informativa 2.10-Funcions bàsiques comunicatives a l'educació: emocional + reguladora + informativa. |
3-Habilitats i estratègies de comunicació II. | 3.1- Característiques del llenguatge escrit. 3.2- Recirsos informàtics. 3.3- Els signes de puntuació. 3.4- LÑesabreviatures i les majúscules. Principals diferències entre la llengua catalana, la castellana i l'anglesa. 3.5- L'eficiència en elllenguatge escrit. 3.6- Correcció de faltes de redacció. 3.7- La composició escrita. 3.8- La reducció de textos. 3.9-Els diferents tipus de documents. 3.10-La redacció de documents. 3.11-La redacció de treballs acadèmics i científics. |
4. La acció tutorial. | 4.1- Habilitats comunicatives aplicades a la tutoria: habilitats de comunicació no verbal i verbal. Tècniques assertives. 4.2- Habilitats comunicatives aplicades a l'entrevista. 4.3-Pràctica d'una entrevista. 4.4- Habilitats comunicatives aplicades a una reunió informativa. 4.5- Pràctica d'una reunió informativa. 4.6- Fòrmules socials per situacions de tutoria. 4.7- Habilitats comunicatives aplicades a una situació real de tutoria. |
5. La gestió de conflictes al centre educatiu. | 5.1- Habilitats comunicatives i estils de resolució de conflictes. 5.2- Habilitats comunicatives aplicades a situacions o casos professionals: tècniques assertives, negociadores, ... 5.3- El concepte de mediació. Procés de mediació: passos per portar a terme la mediació. 5.4- Habilitats comunicatives en cada etapa de la mediació. 5.5- Habilitats comunicatives necessàries per posar en marxa un servei de mediació. Detecció d'errors i problemes comunicatius. 5.6- Detecció d'un servei de mediació. Exmples de casos per mediar. Orientacins per als mediadors/es. 5.7- Aplicació de la mediació en diferents contextos professionals. |
6. Anàlisi educatiu dels mass media. | 6.1- Anàlisi educatiu dels mass media. |
7. Alfabetització multimodal. | 7.1- Alfabetització multimodal. Serveis d'internet per a la comunicació. 7.2- Estratègia d’aprenentatge per descobriment basada en l’ús d’internet: Webquest 7.3- Eines per a la creació d'entorns d'aprenentatge: Exelearning 7.4-Webs col·laboratives: wikis 7.5- Bitàcores. Blogs. 7.6- La telemàtica i la pràctica educativa. 7.7- Entorn col·laboratiu de treball: BSCW. 7.8- Entorn virtual d'ensenyament-aprenentatge: Moodle. 7.9- Entorn per a la creació, realització i avaluació d'activitats educatives multimèdia: JCLIC. |