Guia docent Escola Tècnica Superior d'Enginyeria |
català |
Enginyeria Tècnica en Informàtica de Gestió (1998) |
Assignatures |
ENGINYERIA DEL SOFTWARE |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2009_10 |
Assignatura | ENGINYERIA DEL SOFTWARE | Codi | 17071011 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
12 | 6 | 6 | Troncal | Tercer | Anual |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
Introducció a l'Enginyeria del software | Contingut de l'Enginyeria del software. Cicle de vida del programari. Concepte de mètodes de desenvolupament estructurats, orientats a l'objecte i formals. Mètodes oficials. Reptes actuals de l'Enginyeria del software. |
UML | Introducció. Conceptes bàsics. Els diagrames d'UML: conceptes i exercicis pràctics. OCL: descripció del llenguatge i exemples. |
Patrons i reutilització | Patrons: concepte i aplicació. Modalitats de la reutilització de codi: classes, components, bastiments (frameworks) i línies de productes. |
Introducció a la interfície d’usuari | Concepte d'interfície d’usuari. Fonaments de psicologia de l'usuari i principis de disseny que se'n deriven |
Recollida i documentació de requisits | El context del programari: el domini i el negoci. Concepte i classes de requisits. Recollida d’informació sobre els requisits: les visites als usuaris. Requisits de la interfície d’usuari: tasques de l’usuari i usabilitat. Requisits funcionals de procés: els casos d’ús. Exercici en classes pràctiques. Pràctica (treball pràctic) 1. |
Anàlisi dels requisits | Objectius. Paquets d’anàlisi i de serveis. Anàlisi dels requisits funcionals de procés: diagrama de robustesa i especificació formal dels casos d’ús. Exercici en classes pràctiques. Pràctica (treball pràctic) 2. |
Disseny | Concepte de disseny. Disseny arquitectònic. Disseny de la interfície d’usuari, de la realització dels casos d’ús i de la persistència. Patrons de disseny. Exercicis en classes pràctiques. Pràctica (treball pràctic) 3 |
Nocions de desenvolupament de programari per a entorns distribuïts | Conceptes bàsics: xarxes de computadors, sistemes oberts i arquitectura client/servidor. Introducció a algunes eines per al desenvolupament de programari d'objectes distribuïts. Particularitats del cicle de vida en el cas d'objectes distribuïts. |
Nocions de desenvolupament de programari amb components | Característiques del programari fet amb components. Introducció a algunes eines per al desenvolupament de programari amb components. Particularitats del cicle de vida del programari fet amb components. Exercici en classes pràctiques. |
Nocions de desenvolupament de programari de temps real | Característiques del programari de temps real. Particularitats del cicle de vida en el cas del programari de temps real. |
La prova del programari | Etapes de la prova. Tècniques generals de prova. La prova en el desenvolupament orientat a l'objecte. |
La gestió de les configuracions i l'engegada | La gestió de les configuracions del programari. L'engegada d'un sistema de programari. |