Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Educació Social (1999) |
Assignatures |
DIAGNÒSTIC EN EDUCACIÓ |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2010_11 |
Assignatura | DIAGNÒSTIC EN EDUCACIÓ | Codi | 11081106 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
6 | 4.5 | 1.5 | Obligatòria | Segon | Primer |
Continguts | Atenció personalitzada | Avaluació |
Fonts d'informació |
Tema | Subtema |
1. Teoria del diagnòstic educatiu. | - Concepte. Evolució històrica. - Objectius. Funcions. - Diagnòstic educatiu versus avaluació. - Àmbits del diagnòstic en educació. - El Diagnòstic en educació en el context actual. - L'actitud del professional de l'educació davant el diagnòstic. |
2. Disseny del diagnòstic educatiu: Fases del procés diagnòstic. | - Fase prèvia: anàlisi de la demanda, planificació, recollida de dades inicials, camps d'observació, anamnesi, elaboració d'hipòtesis. - Fase central: instruments i tècniques d'avaluació: observació, qüestionari, entrevista, bateries o tests (sociograma, tests projectius - PN, test de la família, test de l'arbre, test de la figura humana -, qüestionaris de personalitat - HSPQ, 16-PF -,tests d'intel·ligència - Raven, WISC, McCarthy -, tests d'aptituds - TEA, DAT - i proves pedagògiques. - Fase final: aplicació del diagnòstic educatiu. |
3. Aplicació del diagnòstic educatiu. | - Camps d'observació. - Procediments d'aplicació. Clima de passació. - Anàlisi del diagnòstic. Interpretació de la informació. - Orientació i assessorament derivades de l'anàlisi, - Informe diagnòstic. Elaboració. Protocol. |