Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Mestre Especialitat en Llengua Estrangera (1997) |
Assignatures |
TÈCNIQUES PLÀSTIQUES EN EL MARC ESCOLAR |
Fonts d'informació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2010_11 |
Assignatura | TÈCNIQUES PLÀSTIQUES EN EL MARC ESCOLAR | Codi | 11141203 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
4.5 | 3 | 1.5 | Optativa | Segon |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Bàsica | |
<!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Trebuchet MS"; panose-1:2 11 6 3 2 2 2 2 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:647 0 0 0 159 0;} @font-face {font-family:"Century Gothic"; panose-1:2 11 5 2 2 2 2 2 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:647 0 0 0 159 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:14.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt; font-family:"Century Gothic"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-language:ES;} a:link, span.MsoHyperlink {color:blue; mso-text-animation:none; text-decoration:none; text-underline:none; text-decoration:none; text-line-through:none;} a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed {color:purple; text-decoration:underline; text-underline:single;} @page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 3.0cm 70.85pt 3.0cm; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} --> Bibliografia Tecniques plàstiques a l'escola BOIX, E., i CREUS, R. (1987): L' expressió plástica a l' escola. Polígrafa, Barcelona. COSETI NO, P. (1996): Técnicas de cerámica. Acanto, Barcelona. DRAKE, K. (1987): la cerámica sin torno. Kapelusz, Buenos Aires. FERRY, D. (1998): La pintura sin pincel. Libsa, Madrid. GRATACÓS, R, et alt. (1993): l’ art a l’ escola. Universitat autónoma de Barcelona. JOVER, L., i SALA, C. ( ): Técnicas de impresión en la escuela . Avance, Barcelona. HARRISON, H. (1996): Técnicas de pintura acrílica. Acanto, Barcelona KAMPMANN, L. ( ): Tintas. Bouret, París. KAMPMANN, L. ( ): Papeles de colores. Bouret, París. KAMPMANN, L. ( ): Modelar y dar forma. Bouret, París. MAYE RS, R. (1998): Materiales y técnicas de arte. Herman Blume, Madrid. MENDEZ, M. (1983): El collage infantil. Aspectos artísticos y aplicaciones pedag6gicas. Ancora, Barcelona. PEDROLA, A. (1982): Materials, procediments i técniques pictóriques. Eds. de la Universitat de Barcelona, Barcelona. PETERSON, H., i GERRING, R.: La pintura en el aula. Exploración de nuevas técnicas. ROTGER, E., KLANTE, P. ( ): La cerámica. Ed. Bouret, París. ROTGER, E., KLANTE, P. ( ): El papel. Bouret, París. WELLS, K. (1998): Teñido y estampación. Acanto, Barcelona. WRIGHT, M. (1994): introducción al pastel. Herman Blume, Madrid.
Art i educació ARNHEIM, R. (1999): Arte y percepción visual. Alianza, Madrid. BALADA, M. (1999): Educació visual i plàstica. Eds. 62, Barcelona BALADA, M., i JUANOLA, R. (1984): L’ Educació Visual a l’ Escola. Eds. 62, Barcelona. BOSCH, E. (1998): El plaer de mirar. El museu del visitant. Actar, Barcelona. EFLAND, A. D. (2002): Una historia de la educación del arte. Paidós, Barcelona. EFLAND, A. D., FREEDMAN, K., STUHR, P. (2003): La educación en el arte posmoderno. Paidós, Barcelona. EISNER, E. W. (1995): Educación de la visión artística. paidós, Barcelona. EISNER, E. W. (2004): El arte y la creación de la mente. Paidós, Barcelona GARDNER, H. (1990): Arte, mente y cerebro. Paidós, Barcelona GARDNER, H. (1996): Educación artística y desarrollo humano. Paidós, Barcelona. HARGREAVES, J. (1994): Infancia y educación artística. Morata, Madrid. HERNÁNDEZ, F. (2000): Educación y cultura visual. Octaedro, Barcelona. HERNANDEZ, F., i Jodar, A. (1991): ¿Que es la educación artística? Sendai, Barcelona. HUERTA, R. (1995): Art i Educació. Universitat de València IRRSAE piemont (1996a): Educació Artística. Propostes didàctiques. Vic, Eumo. I.R.R.S.A.E. Piemont (1996b): Educació artística. Actualització científica. Eds. 62, Barcelona Lowenfeld, V., i Brittain, L. W. (1980): Desarrollo de la capacidad creadora. Marin, R. (coord.)(2003): Didáctica de la educación artística. Pearson, Madrid. Mathews, J. (2002): El arte de la infancia y la adolescencia. Paidós, Barcelona. Parsons, M. J. (1987): How we undestand art. Cambridge University Press
Tècniques artístiques MAYER, R. (1993): Materiales y técnicas de arte. Madrid: Herman Blume *MALTESE, C. (1999): Las técnicas artísticas. Madrid: Cáterdra *WITKOWER, R. (1999): La escultura, procesos y principios. Madrid: Alianza *PEDROLA, A. (1998): Materiales, procedimientos y técnicas pictóricas. Barcelona: Ariel GRUPO DIDÁCTICO DE ARTE EIDOS (1988): Técnicas y términos artísticos. Barcelona: Promociones y Publicaciones Universitarias. CRESPI, I., i FERRARIO, J. (1999): Léxico técnico de las artes plásticas. Buenos Aires: Eudeba. VV.AA. (1998): Arte, materiales y conservación. Madrid: Visor. MONLLAÓ, R. LL., i GUMÍ, J. (1996): Identificación de las obras pictóricas. Barcelona: Ausa. SERRA, E. (1992): Materials i eines de l' escultor. Barcelona: Publicacions de la Universitat de Barcelona. VIVES, R. (1994): Del cobre al papel. La imagen multiplicada. Barcelona: Icaria. FERNÁNDEZ , J. (1997): Introducción a la conservación del patrimonio y técnicas artísticas. Barcelona: Ariel. GOMEZ MOLINA, J.J. (coord.)(1999): Las lecciones del dibujo. Madrid, Cátedra. GOMEZ MOLINA, J.J. (coord) (1997): estrategia del dibujo en el arte conemporáneo. Madrid: Cátedra. PACHECO, F. (1996): Arte de la pintura. Madrid: Cátedra. CORREDOR MARTÍNEZ, J. A. (1999): Técnicas de fundición artística. Granada: Universidad de Granada. SERRANO, E. (1987): La pintura al pastel. Barcelona: Promociones y Publicaciones Universitarias. DELEMARE, F., i GUINEAU, B. (2000): Los colores. Historia de pigmentos y colorantes. Barcelona: Ediciones B. DODWELL, C. R. (1995): Artes pictóricas en occidente. Madrid: Cátedra.
Altres recursos
transversalia boletin educart http://www.ub.edu/boletineducart/boletineducart Servei pedagògic del Museu d’Art Modern de Tarragona http://mamtpedagogic.altanet.org/ Servei pedagògic del Museu Nacional d’Art de Catalunya http://www.mnac.es/serveis/ser_esc_programes.jsp?lan=001 Servei pedagògic del Museo Centro de Arte Reina Sofia http://www.museoreinasofia.es/s-educacion/educacion.php Servei pedagògic de la Fundació Miró Servei pedagògic del Museu d’Art Modern de Nova Iork http://www.moma.org/education/ web de Caixafòrum http://obrasocial.lacaixa.es/centros/caixaforumbcn_ca.html xtec escola oberta, àrea de visual i plàstica http://www.xtec.net/recursos/plastica/index.htm
www.mnac.es www.museuart.com museosdevenezuela.org/Documentos/ Aproximacion/Aproximacion3.shtml www.conservacionyrestauracion.inah.gob.mx www.calcografianacional.com www.artshow.com/resources
|
|
Complementària | |