2010_11
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
Grau d'Educació Primària (2009)
 Assignatures
  ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LES LLENGÜES I
   Fonts d'informació
Bàsica

REFERÈNCIES BIBLIOGRÀFIQUES BÀSIQUES

ELLIS, R (1997) Understanding Second Language Acquisition. OUP

ELLIS, R (2001) The Study of Second Language Acquisition. OUP

GASS, S & SELINKER, L (2001) Second Language Acquisition: An
Introductory Course. Second Edition. Lawrence Erlbaum Associates.

ISBN: 0-8058-3527

HALLIWELL, S (1992) Teaching children in the primary classroom. LONGMAN

LEWIS, G (2009) Bringing technology into the classroom OUP

LIGHTBOWN, Patsy M & SPADA, Nina (2006) How languages are learned, Revised edition OUP

RICHARDS, J & RODGERS,T (1984) Approaches and methods in language teaching. OUP

SCRIVENER, J (2005) Learning Teaching. Macmillan Books for Teachers.

STERN, H.H.  (1983) Fundamental concepts of language teaching. OUP

Departament d’Educació. Generalitat de Catalunya. CURRICULUM EDUCACIÓ PRIMÀRIA (Anglès). 2009

 

DOCUMENTS

·         Content and Language Integrated Learning (CLIL) at School in Europe

Eurydice. The information network on education in Europe

·        Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment.Strasbourg: Council of Europe, 2001.

·        L’acord del consell de ministres del 31 de juliol de 2009pel qual es formalitzen elscriteris per a l’aplicació del programa 2.0. (Educat 1x1)

Complementària