2010_11
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
Grau d'Educació Primària (Campus Terres de l'Ebre) (2009)
 Assignatures
  ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LES CIÈNCIES SOCIALS I
   Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Introduir a l'alumne en la mecànica del que serà l'assignatura, indicant quins seran els punts forts de desenvolupament.
Simulació Exercitar la capacitat d'empatia per assolir raonaments eficaços i contrastats
Pràctiques a través de TIC Ús pràctic del moodle.
Pràctiques de camp/sortides Visita a dos eixos rellevants per valorar la potencialitat d'aprenentatges de futurs: Camp d'Aprenentatge de Tarragona, i Museu d'Història de Catalunya a Barcelona.

Resolució de problemes, exercicis Es buscarà de l'alumne un treball d'anàlisi i de síntesi raonat respecte a pràctiques multi variades: mapes, gràfiques, comentaris de text, comentaris de fonts primàries, etc.
Treballs Incidir en l'aprofitament de les imatges com a font de referència bàsica per una didàctica eficient.
Pràctiques a laboratoris Comprensió efectiva del tractament de l'espai a l'Educació Primària. Exercicis adequats als cicles educatius.
Seminaris Treball seqüencial complementari de les sessions teòriques reforçant les fonts de treball que incideixen en llur comprensió.
Sessió Magistral Explicació pautada racional de la geografia i història del país, en perspectiva d'anàlisi de present i de futur.