Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau d'Educació Primària (Campus Terres de l'Ebre) (2009) |
Assignatures |
ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LES CIÈNCIES SOCIALS I |
Metodologies |
DADES IDENTIFICATIVES | 2010_11 |
Assignatura | ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LES CIÈNCIES SOCIALS I | Codi | 11244112 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Obligatòria | Segon | Anual |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Descripció | |
Activitats Introductòries | Introduir a l'alumne en la mecànica del que serà l'assignatura, indicant quins seran els punts forts de desenvolupament. |
Simulació | Exercitar la capacitat d'empatia per assolir raonaments eficaços i contrastats |
Pràctiques a través de TIC | Ús pràctic del moodle. |
Pràctiques de camp/sortides | Visita a dos eixos rellevants per valorar la potencialitat d'aprenentatges de futurs: Camp d'Aprenentatge de Tarragona, i Museu d'Història de Catalunya a Barcelona. |
Resolució de problemes, exercicis | Es buscarà de l'alumne un treball d'anàlisi i de síntesi raonat respecte a pràctiques multi variades: mapes, gràfiques, comentaris de text, comentaris de fonts primàries, etc. |
Treballs | Incidir en l'aprofitament de les imatges com a font de referència bàsica per una didàctica eficient. |
Pràctiques a laboratoris | Comprensió efectiva del tractament de l'espai a l'Educació Primària. Exercicis adequats als cicles educatius. |
Seminaris | Treball seqüencial complementari de les sessions teòriques reforçant les fonts de treball que incideixen en llur comprensió. |
Sessió Magistral | Explicació pautada racional de la geografia i història del país, en perspectiva d'anàlisi de present i de futur. |