Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau d'Educació Infantil (Seu Baix Penedès) (2009) |
Assignatures |
L'ESCOLA D'EDUCACIÓ INFANTIL |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2010_11 |
Assignatura | L'ESCOLA D'EDUCACIÓ INFANTIL | Codi | 11274008 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Formació bàsica | Segon | Anual |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
BLOC 1 1.-L'escola d'Educació Infantil |
1.1.-Infància 1.2.-Educació 1.3.-L'Educació Infantil |
2.-Aproximació històrica a l'escola d'Educació Infantil. | 2.1.-Primeres institucions d'Educació Infantil. 2.2.-Inicis de la pedagogia infantil. 2.3.-Models educatius. 2.3.1.-Escola Nova. 2.3.2.-Models i experiències contemporànies d'intervenció educativa amb petita infància. 2.4.-L'educació infantil actual a Europa, Espanya i catalunya. |
BOLC 2 1.-Estratègies metodològiques per l'etapa d'Educació Infantil: Intervenció educativa. |
1.1.-La finalitat de la intervenció educativa en l'etapa d'Educació Infantil. 1.1.1.-La globalització dels aprenentatges. 1.2.-Els marc organitzatius de la intervenció educativa. 1.2.1.-Espais i temps. 1.2.2.-L'activitat de l'alumne: racons, tallers, projectes,... 1.2.3.-Materials educatius. 1.2.4.-El rol del mestre d'Educació Infantil. 1.2.5.-El joc. 1.3.-Els projectes de treball a Educació Infantil. 1.4.-Situacions d'avaluació. |
BLOC 3 1.-La vida quotidiana a les aules d'Educació Infantil. |
1.1.-Situacions d'aprenentatge. 1.2.-Situacions de rutinees. 1.3.-Situacions de joc |
BLOC 4 1.-Relació familília i escola en l'Edicació Infantil. |
1.1.-Formes i canals per a la comunicació i la participació. 1.2.-Les competències compartides entre famíla i escola. 1.3.-Dificultats en la relació. Estratègies. |