Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Formació de Professionals de la Formació (2010) |
Assignatures |
RECERCA SOBRE LA PRÀCTICA PROFESSIONAL DELS FORMADORS II |
Fonts d'informació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2010_11 |
Assignatura | RECERCA SOBRE LA PRÀCTICA PROFESSIONAL DELS FORMADORS II | Codi | 11635206 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Optativa | Únic anual |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Bàsica |
Freire, P., Pedagogy of the oppressed, New York: Continuum., 2003 Angulo, F. , “De la investigación sobre la enseñanza al conocimiento docente”, en A.I. Pérez Gómez, J. Barquín y J.F. Angulo (eds.): Desarrollo profesional del docente. Política, investigación y práctica, Madrid:akal, 1999 Aubert, A. & Soler, M., Dialogism: The dialogic turn in the social sciences. In J. Kincheloe & R. Horn (Eds.), The Praeger Handbook of Education and Psychology. Vol 3, (pp. 521–529). , Westport, CT: Greenwood Publishers., 2007 Berger, P. & Luckmann, T., The Social Construction of Reality, New York: Doubleday., 1966 Bolívar, A. , El conocimiento de la enseñanza. Epistemología de la investigación curricular, Granada: Force., 1995 CREA, INCLUD-ED. Strategies for inclusion and social cohesion in Europe from education. Integrated Project. 6th Framework Program. Priority 7th, Citizens and Governance in a European Knowledge-based Society, , 2006–2011 CREA, WORKALÓ. The creation of new occupational patterns for cultural minorities. The Gypsy case. RTD project. Fifth Framework Program of Research of the European Commission. DG XII. Improving the Socio-eco, , 2001–2004 CREA, AMAL: Inmigración y mercado laboral. Research and Development National Plan. Ministry of Science and Technology, , 2001–2005 Denzin, N.; Lincoln, Y., The Landscape of qualitative research : theories and issues., Thousand Oaks: Sage Publications., 2003 Denzin, N.; Lincoln, Y., Collecting and interpreting qualitative materials, Thousand Oaks: Sage Publications., 2003 Denzin, N.; Lincoln, Y., Handbook of qualitative research. , Thousand Oaks: Sage Publications., 1994 Fenstermacher, G.D., “The knower and the known: The nature of knowledge in research on teaching”, en L. Darling-Hammond (ed.), Review of Research in Education, 20, 3-56., Washington: AERA, 1994 Flecha, R., & Gómez, J., Participatory Paradigms: Researching ‘with’ rather than ‘on’. In B. Crossan, J. Gallacher & M. Osborne (eds.) Researching Widening Access: Issues and approaches in an international context. pp, London: Routledge., 2004 Ferrández, A.; Tejada, J.; Jurado, P.; Navío, A.; Ruíz, C., El formador de Formación Profesional y Ocupacional., Barcelona: Octaedro, 2000 Garfinkel, H., Studies in Ethnomethodology, New York: Prentice-Hall., 1967 Goffman, E. , The Presentation of self in everyday life, New York: Doubleday., 1959 Gómez, J., Latorre, A., Sánchez, M., & Flecha, R., Metodología comunicativa crítica, Barcelona: Hipatia., 2006 Gómez, A.; Racionero, S.; Sordé, T., Ten Years of Critical Communicative Methodology, International Review of Qualitative Research, Vol. 3, N 1, 2010 Ruiz Bueno, C., La evaluación de programas de formación de formadores en el contexto de la formación en y para la empresa. Tesis doctoral. Dirigida por J. Tejada. Universidad Autónoma de Barcelona. Departament de Ped, Disponible en: http://www.tdr.cesca.es/, 2001 Shulman, L., Paradigms and research programs in the study of teaching: A contemporary perspective. En M. Wittrock (dir) Handbook of Research on Teaching. 3 ed. Nueva York: MacMillan. pp. 3-36. Edición castellana: , Barcelona: Paidós, 1986 Tejada, J. y Giménez, V. (coords.) , Formación de formadores. Escenario institucional, Madrid: Thomson Ed, 2007 |
|
|
Complementària |
Bolívar, A.; Domingo, J. y Fernández, M. , La investigación biográfico-narrativa en educación. Enfoque y metodología. , Madrid: La Muralla., 2001 Buendía, L., Colás, P. y Hernández, F., Métodos de investigación en psicopedagogía, Madrid: McGraw-Hill/Interamericana de España., 1998 Drucker, R., La gestión de un tiempo de grandes cambios , Edhasa. Gestión 2000, 1996 Elboj, C., Puigdellívol, I., Soler, M., & Valls, R., Comunidades de aprendizaje. Transformar la educación, Barcelona: Graó., 2002 Knight, P. , El profesorado de Educación Superior. Formación para la excelencia , Narcea. Madrid, 2005 Morin, E., Los siete saberes necesarios para la educación del futuro , Paidós Barcelona , 2001 Morin, E.; Ciurana, E.R. y Motta, R. , Educar en la era planetaria, Gedisa Ed. Barcelona, 2003 Schön, D. A., El profesional reflexivo. Cómo piensan los profesionales cuando actúan , Barcelona: Paidós/MEC. , 1998 Stenhouse, L., Investigación y desarrollo del currículo, Madrid: Morata, 1984 Stoll, L.; Fink, D. y Earl, L., Sobre el aprender y el tiempo que requiere, Octaedro. Barcelona, 2004 Tardif, M. , Los saberes del docente y su desarrollo profesional , Narcea. Madrid, 2004 |