Guia docent Facultat de Lletres |
català |
Filologia Catalana (2001) |
Assignatures |
LITERATURA CATALANA CONTEMPORÀNIA III |
Objectius d'aprenentatge |
DADES IDENTIFICATIVES | 2010_11 |
Assignatura | LITERATURA CATALANA CONTEMPORÀNIA III | Codi | 12122019 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
6 | 4.5 | 1.5 | Troncal | Quart | Primer |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Objectius | Competències | ||
Conèixer i comprendre la història literària catalana del segle XX | A1 A3 A4 A12 |
B1 B3 |
C5 |
Distingir, demostrar i saber explicar els principals períodes i moviments en la literatura catalana del segle XX | A1 A3 A4 A12 A15 A17 A18 |
B3 B4 |
C5 |
Analitzar obres i textos literaris | A1 A2 A3 A4 A5 A8 A13 A14 A15 A17 A18 |
B1 B3 |
C5 |
Construir i argumentar treballs i discursos documentats i crítics sobre la literatura catalana del segle XX | A1 A3 A4 A5 A8 A12 A13 A14 A15 A17 A18 |
B1 B3 B4 |
C5 |
Interessar l'alumnat en la recerca de la literatura catalana del segle XX | A1 A3 A4 A5 A8 A12 A13 A14 A17 A18 |
B1 B2 B3 B4 B5 |
C4 C5 |
Implicar i responsabilitzar l'alumnat a través de treballs i exercis orals i escrits | A1 A2 A3 A4 A5 A8 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18 |
B1 B2 B3 B4 B5 B13 |
C2 C4 C5 |
-Conèixer i definir els estudis de dones, gènere i feminismes en relació a literatura catalana. Comprendre i demostrar la validesa i necessitat dels estudis de dones, gènere i feminismes | |||
-Analitzar des d’una perspectiva de gènere els llenguatges escrits, orals i audiovisuals des de la cultura i la realitat catalanes. | |||
-Analitzar, distingir, comparar i saber jutjar teories i textos internacionals i catalans sobre dones, cultura, llengua i literatura. | |||
-Adaptar-se a les noves realitats actuals i prendre consciència de la necessitat de visibilització de les autores en la història literària i cultural, de les seves aportacions en els textos assagístics i les obres de ficció, de les escoles teòriques i dels estudis de dones, gènere i/o feminismes. | |||
-Utilitzar llenguatges no excloents i corregir els biaixos androcèntrics i sexistes en els discursos i relats textuals, orals i audiovisuals de la cultura, llengua i literatura catalanes. | |||
-Conèixer i definir els estudis de dones, gènere i feminismes en relació a literatura catalana. | |||
-Comprendre i demostrar la validesa i necessitat dels estudis de dones, gènere i feminismes. | |||
-Analitzar i distingir els diferents períodes, escoles teòriques i crítiques i textos internacionals i catalans en aquests estudis. | |||
-Analitzar, distingir, comparar i saber jutjar teories i textos internacionals i catalans sobre dones i literatura. | |||
-Adaptar-se a les noves realitats actuals i prendre consciència de la necessitat de visibilització de les autores en la història literària, de les seves aportacions en els textos assagístics i les obres de ficció, de les escoles teòriques i dels estudis de dones, gènere i/o feminismes. |