Guia docent Facultat de Lletres |
català |
Filologia Hispànica (2001) |
Assignatures |
USOS I REGISTRES DE L'ESPANYOL |
Objectius d'aprenentatge |
DADES IDENTIFICATIVES | 2010_11 |
Assignatura | USOS I REGISTRES DE L'ESPANYOL | Codi | 12132223 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
6 | 4.5 | 1.5 | Optativa | Segon |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Objectius | Competències | ||
Conèixer les varietats lingüístiques de l'espanyol d'Espanya des del punt de vista dels usos específics, els estils i els nivells de llengua. | A1 A7 A14 A15 |
C2 C5 |
|
Reconèixer els trets distintius de l'àmbit específic, el registre i el nivell de llengua de qualsevol text oral o escrit en espanyol. | A1 A4 A7 A14 A15 |
B3 B4 |
C2 C5 |
Analitzar tota mena de textos orals i escrits en castellà, tenint en compte la situació, els propòsits, el tema i el contingut dels missatges, així com les relacions entre els participants en la interacció comunicativa. | A1 A4 A7 A14 A15 |
B3 B4 B11 |
C2 |
Produir textos orals i escrits en espanyol adequats als diferents usos específics, estils i nivells de llengua. | B2 B3 B4 B6 B7 B11 |
C3 C4 C5 |
|
Saber trobar la informació necessària a les principals fonts d'informació i recursos bibliogràfics i telemàtics sobre la llengua espanyola, sobretot pel que fa als usos i registres. | A13 A18 |
B1 B2 B3 B4 B7 B11 |
C2 C4 C5 |
Prendre consciència de la importància de l'elecció de les peces lingüístiques adequades als diferents usos específics, estils i nivells de llengua per tal d'aconseguir una comunicació eficaç en els àmbits que els són propis, així com en la definició de la imatge personal i de la corporativa en l'àmbit del treball. | B6 B7 B11 |
C3 C4 C5 |
|
Acceptar que la llengua és viva i que tant els models de prestigi com les variants informals evolucionen, la qual cosa implica un compromís d'actualització constant del coneixement de la realitat de l'ús de l'idioma. | A18 |
B1 B6 B7 B11 B13 |
C3 C5 |