Guia docent Facultat de Lletres |
català |
Grau de Periodisme (2009) |
Assignatures |
TEORIES DE LA COMUNICACIÓ |
Fonts d'informació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2010_11 |
Assignatura | TEORIES DE LA COMUNICACIÓ | Codi | 12244004 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Formació bàsica | Primer | Primer |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Bàsica | |
Bourdieu, P. (1997), Sobre la televisió, Barcelona, Edicions 62. Bryant, J. & Zillmann, D. (comps.) (1996), Los efectos de los medios de comunicación. Investigaciones y teorías, Barcelona, Paidós. Castells, M., (1997-1998), La era de la información: economía, sociedad y cultura, 3 vols., Madrid, Alianza. Dayan, D. (comp.) (1997), En busca del público, Barcelona, Gedisa. Eco, U. (1999), La estrategia de la ilusión, Barcelona, Lumen. Giroux, H. (2003), Cine y entretenimiento, Barcelona, Paidós. Goffman, E. (1991), Los momentos y sus hombres, Barcelona, Paidós. Gómez, J., Latorre, A., Sánchez, M. & Flecha, R. (2006), Metodología comunicativa crítica, Barcelona, El Roure. Habermas, J. (1987), Teoría de la acción comunicativa, 2 vols., Madrid, Taurus. Igartua, J.J & Muñiz, C. (eds.) (2007), Medios de comunicación, inmigración y sociedad, Salamanca, Universidad de Salamanca. Jensen, K.B. & Jankowski, N.W. (1993), Metodologías cualitativas de investigación en comunicación de masas, Barcelona, Bosch. Luhmann, N. (2000), La realidad de los medios de masas, Barcelona, Anthropos. Marcuse, H. (1993), El hombre unidimensional, Barcelona, Planeta-De Agostini. Mattelart, A. (1998), La mundialización de la comunicación, Barcelona, Paidós. McLuhan, M. (1996), Comprender los medios de comunicación. Las extensiones del ser humano, Barcelona, Paidós. Morley, D. (1996), Televisión, audiencias y estudios culturales, Buenos Aires, Amorrortu. Silverstone, R. (2004), ¿Por qué estudiar los medios?, Buenos Aires, Amorrortu. Snyder, I. (comp.) (2004), Alfabetismos digitales. Comunicación, innovación y educación en la era electrónica, Málaga, Aljibe. Thompson, J.B. (1998), Los media y la modernidad. Una teoría de los medios de comunicación, Barcelona, Paidós. Tuchman, G. (1983), La producción de la noticia. Estudio sobre la construcción de la realidad, Barcelona, Gustavo Gili. Wimmer, R. & Dominick, J. (2001), Introducción a la investigación de medios masivos de comunicación, México, International Thomson. |
|
Complementària | |