Grau de Fisioteràpia (2010) |
Assignatures |
FISIOLOGIA I |
Resultats d'aprenentage |
DADES IDENTIFICATIVES | 2010_11 |
Assignatura | FISIOLOGIA I | Codi | 14214001 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Formació bàsica | Primer | Anual |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A1 |
Compendre la transmissió sinàptica, en particular la transmissió neuromuscular, relacionant l'acció nerviosa i la contractació de la musculatura. Conèixer com variacions del voltatge en resposta a diferents estímuls generen potencials d'acció. Discriminar la sensacions que percep el sistema nerviós al estimular diferents tipus de receptors sensorials, incidint en la transmissió del dolor per facilitar la intervenció fisioterapeuta Explicar la importància de la resposta motriu somàtica i vegetativa als estímuls dels receptors musculars, així com la coordinació motora del cerebel en l'aplicació de tractaments fisioterapèutics. Comprendre el control vegetatiu sobre receptors musculars, glandulars i viscerals, així com conèixer les funcions intel.lectuals del cervell | |
A2 |
Comprendre les característiques estructurals i metabòliques del múscul, així com la mecànica de la contracció, amb la finalitat d'intervenir en procediments fisioterapèutics en l'exercici i en la rehabilitació. Discriminar la sensacions que percep el sistema nerviós al estimular diferents tipus de receptors sensorials, incidint en la transmissió del dolor per facilitar la intervenció fisioterapeuta Explicar la importància de la resposta motriu somàtica i vegetativa als estímuls dels receptors musculars, així com la coordinació motora del cerebel en l'aplicació de tractaments fisioterapèutics. | |
A3 |
Coneixer com varíen al llarg de la vida les característiques estructurals i metabòliques del múscul i la mecànica de la contracció, així com la percepció i les diferents respostes del sistema nerviós | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
B1 |
Documentar amb interés, rigurositat i constancia davant els fets bioquímics amb l'intenció d'avaluar de forma crítica problemes i presa de decisions. | |
B4 |
Fer el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats. | |
B5 |
Participar de forma activa i compartir informació, coneixement i experiències | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |
C2 |
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu... | |
C4 |
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric |