Grau de Nutrició Humana i Dietètica (2010) |
Assignatures |
BASES D`EDUCACIÓ, ÈTICA I COMUNICACIÓ |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2010_11 |
Assignatura | BASES D`EDUCACIÓ, ÈTICA I COMUNICACIÓ | Codi | 14224003 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Formació bàsica | Primer | Anual |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
Comunicació | Tema 1. El malalt i la seva malaltia considerat individualment. Tema 2. La família i l’entorn. Tema 3. Les habilitats de comunicació. Tema 4. Comunicació verbal i no verbal. Tema 5. Inici de la entrevista clínica. Tema 6. Les relacions amb el sistema sanitari. Tema 7. Com rep el pacient la informació? Com comunicar un diagnòstic, un tractament i un pronòstic? |
Ètica | Tema 8. Conceptes generals sobre ètica. principis ètics. Tema 9. Valors professionals. els conflictes ètics en la pràctica profesional Tema 10.Còdig ètic i deontològic del nutricionista-dietista |
Educació | Tema 11. La Promoció de la Salut. Tema 12. Àrees temàtiques de promoció de la salut. Tema 13. Educació sanitària, Educació per a la salut, Educació sobre salut com a eina fonamental de promoció de la salut. Tema 14. Escenaris de l’Eps: centre de salut, hospitals, lloc de treball, escola, comunitat. Tema 15. La Nutrició basada en la evidència. Tema 16. Els objectius i les seves qualitats. Tema 17. Els continguts i la seva determinació Tema 18. Metodologia d’ensenyança aprenentatge. Tema 19. Estratègies didàctiques: comunicació-motivació. Clima d’aprenentatge. Tema 20. Mètodes, mitjans i recursos didàctics adaptats a les diferents necessitats educatives, escenaris i àmbits d’actuació. Tema 21. Mètodes i tècniques de l’avaluació. Funcions de l’avaluació. Tipus d’avaluació. Tema 22. Disseny d’un programa d’EpS??? |
Casos clínics | Treball de diferents casos clínics |