Guia docent Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Química |
català |
Enginyeria Química (1993) |
Assignatures |
LABORATORI D'ENGINYERIA QUÍMICA I |
Objectius d'aprenentatge |
DADES IDENTIFICATIVES | 2010_11 |
Assignatura | LABORATORI D'ENGINYERIA QUÍMICA I | Codi | 20011011 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
13.5 | 0 | 13.5 | Troncal | Segon | Únic anual |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Objectius | Competències | ||
Aprendre a planificar una experimentació, a realitzar-la, a interpretar i valorar els resultats de manera crítica. | A3 |
B3 B14 |
|
Presentar els resultats dels experiments en forma clara, neta i entenedora. Saber estructurar un informe amb una introducció, un cos del treball i unes conclusions. | B7 B8 |
C1 C4 |
|
Fomentar les habilitats d’observació i interpretació del funcionament de les instal.lacions i dels fenòmens que hi tenen lloc. | B3 B14 |
||
Assignar un error als resultats obtinguts als experiments en funcio de l'error de les dades que utilitzen i de l'error experimental de les mesures que prenen. | A3 |
B8 |
C1 |
Operar al laboratori minimitzant el consum d'energia i de matèries primeres i produint un mínim de residus. | A13 |
B6 B19 |
|
Treballar seguint sempre les normes de seguretat. | A14 |
B6 |
|
Aplicar correctament els balanços de matèria i energia a les pràctiques. | A1 A4 |
||
Interpretar les diferents formes (P-x-y, T-x-y, x-y, P-T) de representar el comportament de l’equilibri de fases en mescles. | A4 A6 |
B3 B8 |
C5 |
Ajustar paràmetres de models termodinàmics d’equilibri de fases i assegurar la seva consistència. | A4 |
B15 |
C5 |
Determinar les condicions d’equilibri de fases utilitzant coeficients d’activitat i de fugacitat o l'ús d’equacions d’estat. | A4 A6 |
B1 B5 B7 B8 |
C5 |
Cercar a la literatura els valors de les propietats físiques i termodinàmiques. | B3 B10 B11 |
C1 C5 |
|
Comunicar eficientment, tant de forma oral com escrita. | B7 |
C1 C4 |
|
Treballar en equip amb plena responsabilitat individual. | B5 B12 B13 B18 |