Guia docent Facultat de Lletres |
català |
Periodisme (2004) |
Assignatures |
TEORIES DE LA INFORMACIÓ I |
Fonts d'informació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2010_11 |
Assignatura | TEORIES DE LA INFORMACIÓ I | Codi | 12111013 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r i 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
4.5 | 3 | 1.5 | Troncal | Segon | Primer |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Bàsica | |
SEGON CURSBaudrillard, J. (2001), La guerra del Golfo no ha tenido lugar, Barcelona, Anagrama. Bourdieu, P. (1997), Sobre la televisió, Barcelona, Edicions 62. Castells, M., (1997-1998), La era de la información: economía, sociedad y cultura, 3 vols., Madrid, Alianza. Eco, U. (1999), La estrategia de la ilusión, Barcelona, Lumen. Giroux, H. (2003), Cine y entretenimiento, Barcelona, Paidós. Habermas, J. (1987), Teoría de la acción comunicativa, 2 vols., Madrid, Taurus. Luhmann, N. (2000), La realidad de los medios de masas, Barcelona, Anthropos. Marcuse, H. (1993), El hombre unidimensional, Barcelona, Planeta-De Agostini. Mattelart, A. (1998), La mundialización de la comunicación, Barcelona, Paidós. McLuhan, M. (1996), Comprender los medios de comunicación. Las extensiones del ser humano, Barcelona, Paidós. Silverstone, R. (2004), ¿Por qué estudiar los medios?, Buenos Aires, Amorrortu. Thompson, J.B. (1998), Los media y la modernidad. Una teoría de los medios de comunicación, Barcelona, Paidós. Tuchman, G. (1983), La producción de la noticia. Estudio sobre la construcción de la realidad, Barcelona, Gustavo Gili. COMPLEMENTS DE FORMACIÓAbril, Gonzalo (1997): Teoría General de la Información. Datos, relatos y ritos. Madrid: Cátedra. Busquests, J. (coord.) (2006): La recerca en comunicació. Què hem de saber? Quins passos hem de seguir? Barcelona: Editorial UOC. Castells, M., (1997-1998): La era de la información: economía, sociedad y cultura, 3 vols., Madrid, Alianza. Farré, Jordi (2005) Invitació a la teoria de la comunicació. Valls: Cossetània. Giroux, H. (2003), Cine y entretenimiento, Barcelona, Paidós. Hall, S. (1980): Culture, Media and Lenguage, London, Hutchinson, 1980. Lévy, P. (2007): Cibercultura: La cultura de la sociedad digital, Barcelona: Anthropos Ed. Marcuse, H. (1993): El hombre Unidimensional, Barcelona: Planeta de Agostini. Mattelart, A. (1998): La mundialización de la comunicación, Barcelona: Paidós. McLuhan, M. (1996): Comprender los medios de comunicación. Las extensiones del ser humano, Barcelona: Paidós. Moragas, Miquel de (ed.) (1985): Sociología de la comunicación de masas. 4 vols. Barcelona: Gustavo Gili. Ramonet, I. (ed) (2002): La post-televisión: multimedia, internet y globalización económica, Barcelona: Icaria. Rodrigo, Miquel (2001): Teorías de la comunicación. Ámbitos, métodos y perspectivas. Barcelona: Universitat Jaume I. Saperas, Enric (1998): Manual básico de teoría de la comunicación. Barcelona: Ediciones CIMS. Sierra, Francisco (1999): Elementos de Teoría de la Información, Sevilla: Editorial MAD. Silverstone, R. (2004): ¿Por qué estudiar los medios?, Buenos Aires: Amorrortu. Wolton, D. (2006): Salvemos la comunicación, Barcelona, Ed. Gedisa. |
|
Complementària | |