Guia docent Facultat de Lletres |
català |
Grau d'Història de l'Art (2008) |
Assignatures |
ART DEL SEGLE XIX |
Fonts d'informació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2010_11 |
Assignatura | ART DEL SEGLE XIX | Codi | 12214109 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Obligatòria | Tercer | Primer |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Bàsica |
, , , , , , |
AA,VV, La escultura, La aventura de la escultura moderna en los siglos XIX i XX, Barcelona, Carroggio, 1986 AA.VV, La Modernidad y lo Moderno en la Pintura Francesa en el siglo XIX, Madrid, Akal, 1998 AA.VV. Los orígenes del Arte Moderno 1850-1900, Madrid, Mapfre Vida, 2004. ARGAN, Giulio Carlo, El Arte Moderno. Del Iluminismo a los movimientos contemporáneos, Madrid, Akal, 1991 BORNAY, Erika, Historia Universal del Arte, Siglo XIX. Vol.VIII, Barcelona, Planeta, 1986. CREPALDI, Gabrielle, El Siglo XIX, Barcelona, Electa, 2005 DAIX, Pierre, Historia Cultural del Arte Moderno, de David a Cézanne, Madrid, Cátedra, 2002 EISENMAN, S.F. et al., Historia crítica del arte del siglo XIX. Madrid: Akal, 2001 FERRIER, Jean-Louis, L’Aventure de l’Art au XIXe Siècle, París, Chêne – Hachette, 1991 HASKELL, Francis, Pasado y presente en el arte y en el gusto. Madrid, Alianza Forma, 1989 HITCHCOCK, Henry Russell, Arquitectura de los siglos XIX y XX, Madrid, Arte Cátedra, 1971 .. NOVOTNY, Fritz, Pintura y escultura en Europa 1770-1880, Madrid, Arte Cátedra,1979. RAMIREZ, Juan Antonio (Dir), Historia del Arte, El Mundo Contemporáneo, Madrid, Alianza,1997. ROSEMBLUN, R. y JANSON, H.W, El arte del Siglo XIX, Madrid, Akal,1992. |
|
Complementària | |
Tema n 1. 1. Neoclassicisme ANTAL, Frederici, Clasicismo y Romanticismo, Madrid, Alberto Corazón. 1978. BENEVOLO, Leonardo,Historia de la Arquitectura Moderna, Barcelona, Gustavo Gili, 1974. BOULLE, Etienne-Louis, Arquitectura; ensayo sobre el arte, Barcelona, Gustavo Gili, 1985. BOYER, Ferdinand, Le monde des arts en Italie et la France de la Revolution et de l´Empire, Torino, Societat Editrice Internazionale,1970. BOIME, Albert. Història Social del Arte Moderno. Vol. I. (El arte en época de la Revolución), Madrid, Alianza Forma,1994. BOIME, Albert. Història Social del Arte Moderno. Vol. I. ( El arte en la época del bonapartismo 1800 – 1815) Madrid, Alianza Forma,1996. CALVO SERRALLER, Francisco, Ilustración y Romanticismo,(Colec. Documentos para la Historia del Arte, VolVII),Barcelona, Gustavo Gili, 1977 COLLINS, Peter, Los Ideales de la Arquitectura Moderna; su Evolución, (1750-1790), Barcelona, Gustavo Gili,1970 CROW, Thomas E. Pintura y Sociedad en el París del Siglo XVIII, Madrid, Nerea,1989 FRANCASTEL,Pierre, Historia de la Pintura Francesa, Madrid, Alianza, 1970. FRIEDLAENDER, Walter, De David a Delacroix, Madrid, Alianza Forma, 1989 GIEDIONS, Sigfried, Espacio Tiempo y Arquitectura, Barcelona,Científico Médica, 1968.. HONOUR, Huhg, Neoclasicismo, Madrid, Xarait, 1982. KAUFMANN, Emil, De Ledoux a le Corbusier,Barcelona Gustavo Gili, Colec. Punto y línea, 1982 MIDDLETON, R, Arquitectura Moderna, Madrid, Aguilar, 1979. ROSEMBLUN, Robert, Transformaciones en el arte de finales del siglo XVIII, Madrid, Taurus, 1986 STAROBINSKI, Jean, 1789, Los emblemas de la razón, Madrid, Taurus, 1988. TOMAN, Rolf, (edit) Neoclasicismo y Romanticismo, Colonia, Köneman, 2000 VV.AA. Arte, arquitectura y estética en el siglo XVIII, Madrid, Akal Bolsillo, 1980.
Tema n.2. El Romanticisme. ANTAL, Frederick, Estudios sobre Fuseli, Visor, La balsa de la medusa, Madrid, 1989. ARGULLOL, Rafael, La atracción del abismo, Barcelona. Plaza & Janes, 1983. CLARK, Kenneth, La Rebelión romántica, Madrid, Alianza Forma,1990. DELACROIX, Eugène, El Puente de la visión, (Antología de textos),Madrid, Tecnos, 1987. FRIEDLAENDER, Walter, De David a Delacroix, Madrid, Alianza Forma, 1989 FRANCASTEL, Pierre, Historia de la Pintura Francesa, Madrid, Alianza,1970. HONOUR, Hugh, El Romanticismo, Madrid, Alianza, 1979. METKEN, Gúnte,, Los Prerrafaelistas, Barcelona, Blume, 1982 RUSSO, Raffaella, Friedrich, Madrid, Electa Bolsillo, 1999 ZERNER, H y BORSCH-SUPAN,H, Tout l´oeuvre peint de Gaspar David Friedrich, París, Flanmarion,1976. VV.AA, Eugène Delacroix, (Catálogo), Madrid, Museo del Prado,Ministerio de Cultura, 1988.
Tema N. 3. L’Arquitectura en la segona meitat del Segle XIX. BENEVOLO,Leonardo, Historia de la Arquitectura Moderna, Barcelona, Gustavo Gili, 1974.. GIEDION, Sigfried, Espacio tiempo y arquitectura, Barcelona, Científico Médica, 1968. FUSCO, Renato de, Historia de la Arquitectura Contemporánea, Madrid, Herman Blume, 1981. PEVSNER, Nikolau, Los Orígenes de la arquitectura moderna y el diseño, Barcelona, Gustavo Gili, 1976. RAGON, Michel, Historia Mundial de la Arquitectura y el Urbanismo Modernos Ideologías y pioneros 188-1910. Barcelona, Destino, 1979. TROCME, Hélène, Los americanos y su arquitectura, Madrid, Cátedra, 1983. MIDDLETON, Robin, Arquitectura Moderna, Madrid, Aguilar, 1979. VV.AA, Willian Morris (1834 1986), (Catálogo), Madrid, Dirección General de arquitectura y vivienda. Octubre-noviembre 1984. Tema N.4 L’època del realisme. FRANCASTEL, Pierre, Historia de la Pintura Francesa, Madrid, Alianza,1970. RAYNAL, Maurice, Le Dix-Neuvième Siècle. De Goya a Gauguin,Genève, Skira,1951. VV.AA, The rise of landscape Painting in France Corot to Monet,(catálogo) , Manchester, New Hampschire. The Currier Gallery of Art,1991-1992. Tema N.5. L’Impressionisme. CALLEN, Anthea, Técnicas de los impresionistas, Madrid, Hermann Blume, 1983. DAIX, Pierre, La vida de pintor de Edouard Manet, Barcelona, Argos Vergara,1985. DENVIR, Bernard, El Impresionismo, Barcelona, Bruguera-Emece,1983. FRANCASTEL, Pierre, El Impresionismo, Barcelona, Labor, 1975. HARRIS, Nathaniel, El arte de Manet, Barcelona, Polígrafa, 1982. HERBERT, Robert L, El Impresionismo Arte,ocio y sociedad, Madrid, Alianza, 1989. VV.AA, Claude Monet (catálogo), Madrid, Museo Español de Arte Contemporáneo, 29 de abril-30 de junio de 1986. Tema N.6. El Postimpressionisme. ELGAR, F,Cézanne, Barcelona,Círculo de Lectores, 1968 GAUGUIN, Paul, Escritos de un salvaje, Barcelona, Barral, 1974. LECANDANO, P, Vang Gogh, Barcelona, Noguer, 1976. REWALD, John, El Postimpresionismo, Madrid, Alianza Forma,1982. VAN GOGH, Vincent, Cartas a Theo, Barcelona, Barral, Labor, 1982. VV.AA, Cezanne, Madrid, Debate/Itaca,1983. VV.AA, Van Gogh, Madrid, Debate/Itaca, 1983. Tema N.7 El Modernisme a Europa. BOUILLON,J.P, Journal de l´art nouveau, 1870-1914, Genéve, Skira, 1985. CHAMPIGNEULLE, B, Enciclopedia del Modernismo, Barcelona, Polígrafa, 1983 HOFSTATTER, H, Historia de la Pintura Modernista Europea, Barcelona, Blume, 1981. SCHMULTZER, Robert, El Modernismo, Madrid, Alianza, 1985. SEMBACH, Klaus-Jürgen, Modernismo la utopía de la reconciliación, Bonn, Benedikt Taschen,1991.
|