Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas |
|
A1 |
Conèixer i comprendre la complexitat dels processos educatius, en general (finalitat i funcions de l'educació i del sistema educatiu, teories del desenvolupament i de l'aprenentatge, l'entorn cultural i social i l’àmbit institucional i organitzatiu de l'escola, el disseny i desenvolupament del currículum, el paper del docent. |
|
A2 |
Dissenyar i desenvolupar projectes educatius i unitats de programació que permetin adaptar el currículum al context sociocultural |
|
A3 |
Conèixer la literatura infantil i desenvolupar estratègies per a l’acostament dels infants al text literari tant oral com escrit. |
|
A4 |
Conèixer el desenvolupament del llenguatge en l'etapa de l'educació infantil i dissenyar estratègies didàctiques orientades a l'enriquiment de les competències comunicatives. |
|
A5 |
Conèixer els fonaments lingüístics, psicolingüístics, sociolingüístics i didàctics de l'aprenentatge de les llengües i ser capaç d’avaluar el seu desenvolupament així com la competència comunicativa. |
|
A6 |
Promoure la incorporació dels infants a l’aprenentatge funcional d'una llengua estrangera. |
|
A7 |
Conèixer el desenvolupament psicomotor i dissenyar intervencions destinades a promoure’l. |
|
A8 |
Potenciar l'ús del llenguatge corporal per aconseguir una millor expressió, respectar el treball propi i desenvolupar habilitats socials. |
|
A9 |
Potenciar en els infants el coneixement i el control del seu cos i les seves possibilitats motrius, així com els beneficis que tenen sobre la salut. |
|
A10 |
Conèixer les estratègies metodològiques per desenvolupar nocions espacials, geomètriques i numèriques. |
|
A11 |
Ser capaç de promoure el desenvolupament del pensament lògic-matemàtic-geomètric. |
|
A12 |
Ser capaç d’utilitzar les cançons i els jocs musicals com a mitjà per promoure la comprensió de la realitat del so i les formes musicals. |
|
A13 |
Promoure l'ús del dibuix i de la creació de figures com a instruments de l'aprenentatge i com a productes de l'esforç personal. |
|
A14 |
Ser capaç de dissenyar activitats d'aprenentatge de noves formes d'expressió artística a partir de materials diversos per potenciar la creativitat. |
|
A15 |
Ser capaç de desenvolupar en els infants hàbits d'autonomia personal i el respecte a les normes de convivència. |
|
A16 |
Ser capaç de promoure els comportaments respectuosos amb el medi natural, social i cultural. |
|
A17 |
Detectar situacions de falta de benestar dels infants que afectin el seu desenvolupament i promoure la seva millora. |
|
A18 |
Planificar les activitats educatives en funció de la progressiva cohesió i integració del grup classe. |
|
A19 |
Ser capaç de crear i mantenir vincles de comunicació coordinats amb les famílies per tal d’incidir més eficaçment en el procés educatiu. |
|
A20 |
Respectar les diferències culturals i personals dels alumnes i altres membres de la comunitat educativa. |
|
A21 |
Guiar-se pel principi de globalització a l'hora de programar les activitats i les tasques educatives de 0 a 6 anys. |
|
A22 |
Saber utilitzar el joc com a principal recurs didàctic. |
|
A23 |
Promoure el joc simbòlic i de representació de rols com a principal mitjà de coneixement de la realitat social. |
|
A24 |
Ser capaç de crear, seleccionar i avaluar materials curriculars destinats a promoure l'aprenentatge a través d'activitats amb sentit per a l'alumne d'aquestes edats. |
|
A25 |
Ser capaç de dissenyar, aplicar i avaluar activitats i materials que fomentin la creativitat infantil. |
|
A26 |
Ser capaç d’utilitzar l'observació sistemàtica com a principal instrument d'avaluació global, formativa i contínua de les capacitats de l'alumne. |
|
A27 |
Desenvolupar la funció tutorial, orientant els alumnes i pares i coordinant l'acció educativa referida al grup d'alumnes. |
|
A28 |
Organitzar l'ensenyament en el marc dels paradigmes epistemològics de les àrees curriculars, utilitzant de forma integrada els sabers disciplinaris, transversals i multidisciplinaris adequats al respectiu nivell educatiu. |
|
A29 |
Conèixer els fonaments i desenvolupament de la didàctica i la pedagogia musical i realitzar adaptacions per permetre que els nens gaudeixin de la música i del seu ús com a mitjà d'expressió |
|
A30 |
Conèixer els principis de neurofisiologia sobre estimulació i percepció sonora, semítica i simbolització en llenguatges musicals |
|
A31 |
Conèixer els fonaments del llenguatge musical, tècnica instrumental i vocal, harmonia, rítmica i dansa |
|
A32 |
Conèixer la dimensió musical de les àrees de coneixement: derivacions de l'acústica en educació musical |
|
A33 |
Prendre consciència dels elements temàtics des d'una perspectiva de l'escolta i elaborar documents, esquemes i partitures |
|
A34 |
Organitzar l'ensenyament en el marc dels paradigmes epistemològics de les àrees curriculars, utilitzant de forma integrada els sabers disciplinaris, transversals i multidisciplinaris adequats al respectiu nivell educatiu. |
|
A35 |
Conèixer els fonaments i desenvolupament de la didàctica i la pedagogia musical i realitzar adaptacions per permetre que els nens gaudeixin de la música i del seu ús com a mitjà d'expressió |
|
A36 |
Conèixer els principis de neurofisiologia sobre estimulació i percepció sonora, semítica i simbolització en llenguatges musicals |
|
A37 |
Conèixer els fonaments del llenguatge musical, tècnica instrumental i vocal, harmonia, rítmica i dansa |
|
A38 |
Conèixer la dimensió musical de les àrees de coneixement: derivacions de l'acústica en educació musical |
|
A39 |
Prendre consciència dels elements temàtics des d'una perspectiva de l'escolta i elaborar documents, esquemes i partitures |
|
A40 |
Respectar les diferències culturals i personals dels alumnes i altres membres de la comunitat educativa |
|
A41 |
Preparar, seleccionar o construir materials didàctics i utilitzar-los en els marcs específics de les diferents disciplines |
|
A42 |
Conèixer la diversitat de recursos didàctics concrets, tant a l'aula com externs, per a l'ensenyament-aprenentatge de les ciències i als criteris per decidir com i quan utilitzar-los i adaptar-los a la diversitat dels alumnes i situacions |
|
A43 |
Ser sensible a l'interès dels alumnes, utilitzar els recursos adequats per motivar-los en l'aprenentatge de les ciències i fomentar en els alumnes una actitud favorable cap a la ciència i les seves aplicacions |
|
A44 |
Reconèixer la diversitat dels alumnes i explicitar-la, situar-la en relació amb el coneixement científic i dissenyar o escollir intervencions didàctiques per facilitar el desenvolupament científic |
|
A45 |
Integrar les noves tecnologies audiovisuals i informàtiques en l'ensenyament de les ciències |
|
A46 |
Utilitzar correctament raonaments i reconèixer, explicitar i valorar la correcció o incorrecció dels alumnes, per plantejar situacions que els ensenyin a pensar i a exercicir un pensament crític en ciència |
|
A47 |
Conèixer els continguts que s'han d'ensenyar i la seva singularitat espistemològica i l'especifitat de la seva didàctica |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
|
B1 |
Aprender a aprender. |
|
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
|
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
|
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
|
B5 |
Treballar de forma col•laborativa. |
|
B6 |
Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
|
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb assertivitat a l'entorn laboral com a ciutadà. |
|
B8 |
Sensibilitzar-se pels temes vinculats amb el medi ambient. |
|
B9 |
Tenir capacitat d'anàlisi i sintesi |
|
B10 |
Assumir la dimensió ética del mestre tot fomentant en els alumnes una actitud de ciutadania crítica i responsable |
|
B11 |
Comprometre's en potenciar el rendiment acadèmic dels alumnes i els seus progressos escolars en el marc d'una educació integral |
|
B12 |
Assumir la necessitat del desenvolupament professional continuo a travès de la autoavaluació de la pròpia práctica |
|
B13 |
Tenir capacitat d'organització i planificació |
|
B14 |
Ser capaç de prendre decisions |
|
B15 |
Tenir un raonament crític |
|
B16 |
Ser creatiu |
|
B17 |
Tenir iniciativa i esprit emprenedor |
|
B18 |
Estar motivat per la qualitat |
|
B19 |
Tenir un equilibri emocional en les circumstàncies variades de l'activitat professional. |
|
B20 |
Tenir una imatge realista de si mateix, actuar conforme a les pròpies conviccions, assumir responsabilitats, prendre decisions i relativitzar les possibles frustracions. |
|
B21 |
Tenir una actitud de valoració i respecte cap a la diversitat de l'alumnat. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
|
C1 |
Dominar l'expressió i la comprensió d'un idioma estranger. |
|
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC. |
|
C3 |
Desenvolupar la vida personal professional tenint una perspectiva àmplia i global del món. |
|
C4 |
Moure's amb facilitat per l'espai europeu i per la resta del món. |
|
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia. |